نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی

0
1921
نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی

پنج شنبه ۲۴ شهریورماه سال جاری ، نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی با عنوان نقش ارتقاء تاب آوری اجتماعی و ایفای مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از خودکشی ، با حضور معاونین و کارشناسان بهزیستی کردستان و ۹۷ نفر از همیاران، فعالان مدنی، تسهیل‌گران محلی، مددکاران مراکز مثبت زندگی، مدیران سرای محلات، کارشناسان دفاتر تسهیل‌گری، مددکاران و کارشناسان مراکز مشاوره و اورژانس اجتماعی در محل سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان سنندج برگزار گردید.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان، در ابتدای دوره سونیا سمندری؛ کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کردستان، گزارش مبسوطی از فعالیتها و برنامه های اجرا شده توسط شهرستانها در دفتر کاهش آسیبهای معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان ارائه نمود . 

نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی

وی همچنین اظهار داشت: اطلس خودکشی به منظور برنامه ریزی و تدوین برنامه های عملیاتی برحسب نقاط پر آسیب درسال ۱۴۰۰ در کردستان توسط بهزیستی استان تدوین شده است .

در ادامه این دوره آموزشی، دکتربیان عزیزی؛ پژوهشگر حوزه آسیبهای اجتماعی سنندج در خصوص پژوهشهای انجام گرفته در سطح استان و موارد کمی و کیفی مسئله خودکشی توضیحاتی ارائه نمود .

نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی

سپس دکتر لقمان امامقلی ؛ استادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه کردستان موارد و دیدگاههای جامعه شناختی رامطرح و شرح کاملی از عوامل اثرگذار بر جریان خودکشی را عنوان نمود.

همچنین دکتر محمدرضا مقدسی ؛ مدیرمسئول خانه تاب آوری کشور تعاریف و شرح جامعی از تاب آوری را عنوان و بر نقش بسزای تاب آوری در کاهش خودکشی تأکید کرد و تصریح نمود که فعالان مدنی تا چه اندازه می‌توانند با نهادینه کردن تاب آوری در جامعه، نقش‌آفرینی نمایند.

نشست تخصصی پیشگیری از خودکشی

لازم به ذکر است دوره مذکور ، به همت جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی کردستان ، مرکز خدمات بهزیستی +زندگی کد۸۴۰۵ سنندج ، انجمن سلامت روان بانیای روناکی ژین سنه و همکاری خانه تشکلهای غیردولتی کردستان و با حمایت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان و اداره بهزیستی شهرستان سنندج برگزار گردید .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

مطلب قبلیسهم کنگان در حوزه مسئولیت‌ های اجتماعی نفت عادلانه باشد
مطلب بعدیمسئولیت اجتماعی با صدقه و پول پاشی اشتباه گرفته نشود
وب سایت csrir پایگاهی است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع است. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید