سهم شرکتهای بین المللی در انجام مسئولیتهای اجتماعی

0
2269
کدام شرکتها بیشترین بودجه را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در سال ۲۰۱۹ اختصاص دادند؟
کدام شرکتها بیشترین بودجه را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در سال ۲۰۱۹ اختصاص دادند؟

کدام شرکتها بیشترین بودجه را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در سال ۲۰۱۹ اختصاص دادند؟

مسئولیت اجتماعی شرکتها یکی از اصول مهمی است که تمامی شرکتها به آن توجه دارند و آن را ابزاری برای نشان دادن نقش و جایگاه خود در اجتماع می دانند.

انجام مسئولیتهای اجتماعی که این روزها بیشتر در حوزه حفاظت از محیط زیست است می تواند منافع مالی زیادی را برای شرکتها نیز به همراه بیاورد و باعث شناخته شدن آن ها در دنیا شود. اما سوال این است که کدام شرکتها در این زمینه پیشگام هستند.

گوگل در صدر

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از  نشریه بیزینس اینسایدر در سال ۲۰۱۹ شرکت گوگل بیشترین بودجه را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی صرف کرده است.

گوگل بیشترین سهم از بودجه  تخصیص یافته به مسئولیتهای اجتماعی را صرف حفاظت از محیط زیست، توسعه منابع انرژی احیا شدنی و استفاده از این منابع برای تامین انرژی مورد نیاز خود، کرده است.

شرکت بن و جری در رتبه دوم

دومین شرکت در این فهرست شرکت بن و جری است که یک شرکت تولید کننده بستنی در امریکا است . این شرکت تلاشهای زیادی برای عرضه طعم ها و مواد اولیه ایمن و ارگانیک کرده است و از این جهت در دنیا شناخته شده است.

 از دهه ۱۹۸۰ میلادی تا کنون، شرکت بن و جری  از طرح های زیادی حمایت کرده است که همه آنها در جهت ارتقای کیفی صنعت بستنی سازی در دنیا بوده است و اولین و اصلی ترین نتیجه تلاشهای این شرکت حذف هورمون ها از تغذیه گاوها در امریکا است؛ زیرا شرکت بن و جری بر این باور است که وارد کردن هورمون ها به بدن گاو و انتقال آن به شیر و در نهایت بستنی و لبنیات، آسیب زیادی به سلامت کودکان و نوجوانان وارد می کند. این شرکت در توسعه صنعت بسته بندی هم سرمایه گذاری زیادی کرده است.

لگو در جایگاه سوم

سومین شرکت این فهرست، شرکت لگو است . این شرکت سابقه زیادی در مشارکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی ندارد ولی میزان بودجه تخصیص داده شده به این بخش بسیار بالا است.

 شرکت اسباب بازی سازی لگو که متعلق به کشور دانمارک است از سال ۲۰۱۴ میلادی سرمایه گذاری زیادی در حمایت از محیط زیست و استفاده از مواد بازیافتی برای تولید اسباب بازی را آغاز کرده است و هم اکنون توانسته جایگاه مهمی در این عرصه به دست آورد.

لوی استراس و واربی پارکر در رتبه چهارم و پنجم

در جایگاه چهارم این فهرست شرکت لوی استراس تولیدکننده لباس با برند Levi’s و درجایگاه پنجم شرکت واربی پارکر،تولید کننده انواع عینک، قرار دارد وهر دو توانسته اند در بازه زمانی کوتاهی به دلیل مشارکت زیاد در فعالیتهای حامی محیط زیست، اعتبار زیادی در سطح بین المللی به دست بیاورند.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیتحلیل وضعیت مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های ایرانی
مطلب بعدیشرکت لگو، الگوی موفق انجام مسئولیتهای اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید