صدور اولین اوراق قرضه سبز با ارزش ۵.۷۵ میلیارد دلار

0
2720
صدور اوراق قرضه سبز توسط الفابت شرکت مادر گوگل
شرکت الفابت در راستای انجام مسولیتهای اجتماعی در حوزه محیط زیست بری اولین بار در جهان اوراق قرضه سبز به ارزش ۵.۷۵ میلیارد دلار منتشر کرد.

صدور اولین اوراق قرضه سبز در راستای انجام مسولیتهای اجتماعی شرکت آلفابت در حوزه محیط زیست انجام شد

شرکت الفابت که شرکت مادر گوگل است، خبر از صدور اوراق قرضه سبز داده است. این اولین بار در طول تاریخ است که یک شرکت اوراق قرضه سبز یا اوراق قرضه رشد پایدار اقتصادی را صادر کرده است.

مجموع ارزش آن برابر با ۵.۷۵ میلیارد دلار است و قرار است این بودجه برای تامین هزینه پروژه های مهم گوگل در کاهش ردپای این شرکت در محیط زیست صرف شود.

اوراق قرضه در 8 دسته اصلی

شرکت گوگل در وب سایت رسمی خود در مورد نحوه استفاده از این منابع مالی جمع آوری شده بعد از فروش این اوراق در بازار نوشت:

پروژه هایی که می توانند از این منابع مالی استفاده کنند در هشت دسته اصلی جای می گیرند:

اول پروژه های فعال در حوزه ارتقای بهره وری مصرف انرژی به این معنا که برای تامین نیروی مورد نیاز شرکتها، انرژی های فسیلی کمتری مورد نیاز باشد.

 دوم پروژه های فعال در تولید انرژی های احیا شدنی ، سوم پروژه های ساخت ساختمان های سبز، چهارم پروژه های توسعه صنعت حمل و نقل سبز به معنای افزایش ساخت خطوط ریلی برقی یا اتوبوس های هیبریدی.

 پنجم پروژه های  طراحی و ساخت اقتصاد چرخشی به معنای استفاده چند باره از تمامی مواد و محصولات موجود در بازار یا توسعه صنعت بازیافت.

 ششم  ایجاد مسکن ارزان در کشور به منظور تسهیل فرایند خانه دار شدن، هفتم برابری نژادی و در نهایت هشتم حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسطی که در جریان همه گیری کرونا آسیب دیده اند.

گوگل حامی محیط زیست

روث پورات، مدیر عامل شرکت آلفابت در این مورد گفت:«اوراق قرضه سبز، دسته تازه ای از اوراق دارایی در بازار هستند و ما انتظار داریم با توجه به اهمیت مسایل زیست محیطی و رشد اقتصادی پایدار در دنیا،  صدور این اوراق توسط شرکتهای مهم و بزرگ فعال در اقتصاد دنیا افزایش یابد.

ما از طریق صدور این اوراق به سرمایه گذاران بزرگ امکان می دهیم تا در اجرای پروژه های بزرگ حامی محیط زیست شرکت کنند و در بهبود شرایط زیست محیطی نقشی ایفا کنند.

 باید در نظر داشت که حل معضلات زیست محیطی، کاری همگانی است و همه ما باید برای حل این مشکل جهانی دست به دست هم دهیم.»

وی در انتها تاکید کرد این سرمایه گذاریها می تواند به تمام جامعه منفعت برساند و سهامداران و کارمندان شرکت هم از منافع آن بهره مند شوند بنابراین با جدیت در مسیر انجام این مسولیت مهم اجتماعی خود حرکت می کنیم.

مترجم:مونا مشهدی رجبی

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیچهار حوزه اصلی مسئولیت اجتماعی شرکتها
مطلب بعدیمسئولیت اجتماعی شرکتها در قبال کارمندان
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید