مسئولیت اجتماعی شرکتها در کاهش ردپای کربن

0
2989
مسئولیت اجتماعی شرکت جانسون و جانسون در کاهش تولید کربن
مسئولیت اجتماعی شرکت جانسون و جانسون در کاهش تولید کربن

کدام شرکتها مسئولیتهای اجتماعی خود را در حوزه کاهش ردپای کربن انجام داده‌اند

یکی از حوزه های بسیار مهم برای انجام مسئولیتهای اجتماعی،کاهش ردپای کربن شرکتها در فرایند تولید کالا یا ارایه خدمات است.

شرکت جانسون و جانسون و ایجاد مزارع بادی

 یک نمونه از شرکتهای بسیار موفق در این زمینه شرکت جانسون و جانسون کشور  امریکا است که یک شرکت داروسازی است و طی سه دهه اخیر همواره تلاش کرده است تا انتشار کربن را تقلیل دهد.یکی از مهمترین اقدامات شرکت جانسون و جانسون، اجرای طرح مزارع بادی و استفاده از آنها برای تولید انرژی مورد نیاز شرکت است.

طبق گزارش منتشر شده در وب سایت این شرکت ،سرمایه گذاری شرکت جانسون و جانسون در تولید انرژی های پاک برای مصارف شرکت و افزایش ظرفیت تولید به منظور ارایه خدمات به دیگر مصرف کنندگان ادامه دارد و این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۳۵ درصد از انرژی مورد نیاز خود از منابع احیاشدنی انرژی تامین کند.

سرمایه گذاری گوگل در توسعه انرژی های پاک

یکی دیگر از شرکتهای فعال در این زمینه شرکت گوگل است که با اجرای سیاستهای مختلف توانسته است مصرف انرژی خود را تقلیل دهد. طی دو دهه اخیر مصرف انرژی در این شرکت ۵۰ درصد کاهش یافته است.گوکل همچنین در نظر دارد یک میلیارد دلار برای توسعه انرژی های پاک در دنیا سرمایه‌گذاری کند.

شرکت کوکاکولا و استفاده از خودروهای دوگانه سوز

شرکت کوکا کولا هم در سالهای اخیر توانسته است  نقش مهمی در کاهش انتشار کربن در دنیا ایفا کند. این شرکت تولید نوشیدنی در امریکا در جریان انتقال نوشیدنی های خود از کارخانه به بازارهای مصرف- که اغلب با استفاده از کامیون ها و حمل و نقل جاده‌ای انجام می شود- ۳.۷میلیون تن گاز گلخانه‌ای منتشر می‌کند.

شرکت کوکاکولا از سال ۲۰۱۰ میلادی اقدام به سرمایه گذاری برای ساخت کامیون هایی کرده‌است که با سوختهای پاک کار می‌کنند یا دوگانه‌سوز هستند. با اجرای این طرح تا انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی انتشار کربن شرکت کوکا کولا ۲۵ درصد کاهش خواهد یافت. کوکاکولا در نظر دارد این سیاست را ادامه دهد و انتشار کربن را در تا سال ۲۰۳۰ بالغ بر ۲۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کمتر کند.

شرکت فورد و سرمایه گذاری در ساخت خودروهای الکتریکی

 اما شاید مهمترین شرکتی که در این زمینه می تواند نقش مهمی ایفا کند، شرکت فورد موتور است. خودروها حجم زیادی از کربن موجود در اتمسفر زمین را تولید می‌کنند و در صورتی که شرکتها بتوانند راندمان مصرف سوخت را افزایش دهند یا سوختهای پاک را جایگزین سوختهای فسیلی کنند، خواهند توانست کمک بزرگی به محیط زیست بکنند.

شرکت فورد برای اینکه مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهد بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار در ساخت خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده است و بالغ بر 40نوع خودروی الکتریکی و هیبریدی را به بازار عرضه کرده‌است.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیمسئولیت‌ اجتماعی بنگاه های اقتصادی و دولت در مواجهه با پاندمی کرونا
مطلب بعدیمسئولیت اجتماعی شرکتها و سه اشتباه رایج
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید