وظیفه دولتها در قبال مسئولیت اجتماعی شرکتها
آمریکا و مسئولیت اجتماعی شرکتها

0
3216
آمریکا و مسئولیت اجتماعی شرکتها

آمریکا از جمله کشورهایی است که انجام مسئولیت اجتماعی شرکتها در آن اجباری نیست، ولی دولت برای ایجاد انگیزه در شرکتها و کارآفرینان به منظور حضور موثر در عرصه مسئولیتهای اجتماعی زمینه سازی های زیادی انجام داده است و از سال ۲۰۰۸ یعنی از زمانی که اوباما وارد کاخ سفید شد تاکنون، فعالیت در این عرصه بیشتر شده است.

 پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:افزایش سرمایه گذاری شرکتهای امریکایی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی طی یک دهه اخیر در امریکا ۷۰ درصد رشد داشته است. طبق گزارش های موجود این سیاست گذاری در اولین دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در آمریکا انجام شد.

اوباما اقدام به راه اندازی بدنه راهنمایی و حمایت از کسب و کارهای مسئول در وزارت کشور کرد. این مجموعه که زیر مجموعه وزارت کشور در آمریکا است، هدف اصلی خود را حمایت از بخش خصوصی، گروه های کارگری، سازمان های غیر دولتی و کسب و کارهای کوچک برای فعالیت در عرصه مسئولیتهای اجتماعی عنوان کرده است. آنها اطلاع رسانی در مورد کارهایی که شرکتهای مختلف در این حوزه انجام می دهند و فرصتهایی که در اختیار شرکتها وجود دارد و انجام آن می تواند به نفع اقتصاد کشور و مردم باشد، را بر عهده دارند و از شرکتهایی که بخواهند در حوزه انجام مسئولیتهای اجتماعی فعال باشند حمایت می کنند.

باراک اوباما در زمان راه اندازی این بدنه مهم دولتی در کشور گفت:« شرکتها در مقابل جامعه ای که در آن فعالیت می کنند مسئولیت دارند و باید از طریق انجام کارهای عام المنفعه به مردم نشان دهند که مسئولیتهای خود را به درستی انجام می دهند. در مقابل دولت هم وظایف مهمی در مقابل شرکتها و کسب و کارهای کوچک دارد و این مسئولیت هم فراهم کردن زیرساخت برای تسهیل شروع کار، ارایه منابع مالی لازم برای اجرای پروژه ها، افزایش سطح شفافیت و قانون مداری در کشور و کاهش بروکراسی در فرایند شروع کار است. دولت امریکا با جدیت برای تحقق این اهداف فعالیت می کند و زمینه را برای حضور اثر گذار شرکتها در فعالیتهای اقتصادی فراهم می کند و انتظار دارد شرکتها هم در عرضه اجتماعی مسئول باشند و در حوزه هایی که این روزها بیش از پیش مد نظر جهان است، فعالیت کنند. از مهمترین حوزه ها می توان به مسایل زیست محیطی، سرمایه گذاری در ایجاد انرژی های پاک و کاهش انتشار کربن و در نهایت حمایت از نیروی کار اشاره کرد که همه می تواند دنیا را برای زندگی به جای بهتری تبدیل کند.

مطلب قبلیکارآفرینی در خانواده توکلی، از کبریت سازی تا ماشین سازی
مطلب بعدیتاثیر کرونا بر مسئولیت اجتماعی شرکتها
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید