بساط همایش های مسئولیت اجتماعی کاسبکارانه باید برچیده شود

روزبه کردونی:بساط همایش های مسئولیت اجتماعی کاسبکارانه باید برچیده شود
روزبه کردونی:اخیرا یک همایش مسئولیت اجتماعی اعلام کرده است با پرداخت 40 میلیون تومان می‌توانید گواهی دوره آموزشی ایزو 26 هزار دریافت کنید، گفت: این رویکرد به مسئولیت اجتماعی، لجن مال کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی است

دبیر تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی، مهمترین مسئولیت اجتماعی این است که بساط همایش‌ها و جشنواره‌هایی که همگی نام ملی و بین المللی به همراه دارند و کاسبکارانه به دنبال گواهی فروشی هستند، برچیده شود.

«روزبه کردونی» دبیر تدوین استاندارد مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: فلان شرکت نوعی از مدیریت اقتصادی مجموعه خود ناتوان است، محیط زیست را آلوده و تخریب می کند، فاضلاب و آب های آلوده تولید می کند، حقوق کارگران و کارمندان خود را مطابق با اصول کار شایسته رعایت نمی‌کند و در کنار این موارد با هزینه کردهای نمایشی یا مثلا تیم ورزش داری، ادعای پایبندی به مسئولیت اجتماعی هم دارد.

وی ادامه داد: در واقع مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی گاهی به عنوان یک بهانه برای عدم ایفای مسئولیت های کلیدی یک بنگاه مورد سوء استفاده قرار می گیرد. عدم ایفای این مسئولیت های کلیدی در برابر جوامع محلی و توسعه پایدار جامعه می تواند موجد تهدیدات و آسیب های اجتماعی و امنیتی شود، شاید مثل این موارد، اتفاقاتی است که در هفته های گذشته در برخی از استان‌ها شاهدش بودیم.

کردونی با اشاره اینکه اخیرا یک همایش مسئولیت اجتماعی اعلام کرده است با پرداخت 40 میلیون تومان می‌توانید گواهی دوره آموزشی ایزو 26 هزار دریافت کنید، گفت: این رویکرد به مسئولیت اجتماعی، لجن مال کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی است و به باور من تنها شرکت هایی در این همایش ها شرکت می کنند که هیچ اقدامی برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود انجام نداده‌اند.شرکت کردن در چنین همایش‌هایی نه تنها باید از سوی فعالان اجتماعی و سیاسی تقبیح شود، بلکه بایستی به عنوان یک آسیب جدی به اعتماد اجتماعی نیز تلقی گردد.

او افزود: همچنین دانشگاه‌ها، سازمان‌های دولتی و عمومی که به عنوان اسپانسر در اینگونه همایش‌ها شرکت می‌جویند، باید گزارشی از دریافت‌های مالی خود را با شفافیت کامل ارائه دهند، زیرا استفاده از برخی نام‌های ارکان عمومی و اصلی حکومت در این همایش‌ها سبب ایجاد اعتمادسازی دروغین شده و مسبب بی‌اعتمادی جامعه نسبت به دولت و ارکان خدمت رسان عمومی می‌شود.

مطلب قبلیکربن صفر: انقلاب سبز که دنیای ما را متحول می کند
مطلب بعدیضرورت عمل به مسئولیت اجتماعی شرکتی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید