المپیک توکیو و توجه به اهداف توسعه پایدار

0
2846
المپیک توکیو و توجه به اهداف توسعه پایدار

بازیهای المپیک توکیو بعد از یکسال وقفه از اول مردادماه در پایتخت ژاپن آغاز شد. در این دوره از بازیها به علت شرایط پاندمی کرونا، تمامی مسابقات بدون تماشگر برگزار میشود.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:آنچه که در این دوره از بازیهای المپیک، بیشتر به چشم می آید، توجه ژاپن بعنوان یک کشور پیشرو در حوزه رعایت مسائل زیست محیطی، به اهداف توسعه پایدار و استفاده از این فرصت بزرگ برای توجه جهانیان به وضعیت محیط زیست و برنامه 2030 توسعه پایدار  سازمان ملل است.

در وب سایت المپیک توکیو با توجه به اهمیت مسئولیت اجتماعی در برگزاری  المپیک توکیو آمده است: بازی های المپیک و پارالمپیک از بزرگترین مسابقات ورزشی جهان هستند. این تأثیر فقط به ورزش محدود نمی شود بلکه در جامعه ، اقتصاد و محیط زیست نیز تأثیرگذار است. هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که تأثیرات مثبت بازی های توکیو 2020 بسیار فراتر از پارامترهای توکیو ، شهر میزبان خواهد بود تا کل ژاپن و جهان را در بر بگیرد. سازمان ملل “برنامه 2030 برای توسعه پایدار” و 17 هدف توسعه پایدار (SDG) را در سال 2015 تصویب کرد ، که تصریح می کند “ورزش یک عامل مهم توسعه پایدار است.”

المپیک توکیو 2020 مفهوم پایداری بازی ها را اینگونه تنظیم کرده است: “با هم بهتر باشید – برای کره زمین و مردم”. ما ابتکار عمل را بر عهده خواهیم گرفت تا مسئولیت آن در ارائه بازیهای پایدار را برآورده کنیم و مدل و راه حل چالش های پایداری جهانی را برای مردم ژاپن و سراسر جهان به نمایش بگذاریم.

ما قصد داریم از طریق مسابقات به تحقق اهداف توسعه پایدار (SDG) کمک کنیم. ما همچنین متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که مفهوم و میراث بازیهای توکیو 2020 به بازیهای آینده المپیک / پارالمپیک و فعالیتها و ابتکارات مختلف در سراسر ژاپن و جهان منتقل خواهد شد.

توکیو 2020 اقدامات مختلف پایداری را با مشارکت و همکاری ذینفعان و شهروندان انجام داده است. تلاش ما در طول بازی ها ادامه خواهد یافت زیرا ما در تلاشیم تا بازی های پایدار را با همکاری همه کشورهای حاضر در بازی ها ارائه دهیم.

اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد

موضوعات اصلی  پایداری و منابع پایدار

بازی های توکیو 2020 پنج موضوع اصلی پایداری را تعیین کرده است که  کلانشهر توکیو ، دولت ژاپن و سایر ذینفعان در زمینه آماده سازی و فعالیت بازی ها روی آنها کار می کنند.

تغییرات اقلیمی

ما صرفه جویی در انرژی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر را تا آنجا که ممکن است “به سمت کربن صفر” ارتقا خواهیم داد.

مدیریت منابع

هدف ما از طریق “کاهش ، استفاده مجدد و بازیافت ” اتلاف صفر” منابع است.

محیط طبیعی و تنوع زیستی

ما به تحقق “شهر درون طبیعت / طبیعت درون شهر” کمک خواهیم کرد.

حقوق بشر ، کار و روشهای عادلانه تجارت

ما بازی ها را مطابق با اصول راهنمای سازمان ملل در زمینه تجارت و حقوق بشر اداره خواهیم کرد.

مشارکت ، همکاری و ارتباطات (تعامل)

از طریق مشارکت و همکاری کل جامعه ، ما بازی هایی را طوری برنامه ریزی خواهیم کرد که برای همه رایگان است.

کد پایدار تأمین منابع

ما برای تأمین محصولات و خدمات و همچنین محصولات دارای مجوز ، کد منبع پایدار را تهیه کرده ایم.

مشارکت

برنامه  کاهش انتشار کربن برای بازی های توکیو 2020

ما با کاهش CO2 در مکانهایی که شرایط خاصی را دارند ، تولید گازهای گلخانه ای اجتناب ناپذیر را جبران خواهیم کرد.

ساخت سکوهای مراسم قهرمانی از پلاستیک بازیافتی :

ساخته شده از محصولات مصرفی دست دوم با مشارکت مردمی برای جمع آوری زباله های پلاستیکی خانگی

پروژه ساخت دهکده ورزشکاران با استفاده از چوب

این پروژه در تلاش است تا با احداث ساختمانهای دهکده المپیک با استفاده از الوار از سراسر ژاپن، مشاركت سراسری در این بازی ها را محقق سازد. استفاده از چوب از مناطق مختلف در این ساختمانها بیانگر تنوع و هماهنگی است.

مطلب قبلیدردهای خوزستان و مسائل ساختاری ملی
مطلب بعدیتاثیر مسئولیت اجتماعی(CSR) بر فعالیت شرکتها
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید