حداقل 2% از سود خالص شركت های سودده جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی

0
1998
کسب و کارها و مسئولیت اجتماعی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان در دیدار با سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در نشست شورای راهبری مسئولیت اجتماعی شرکت های مستقر در استان مصوب کرده ایم حداقل دو درصد از سود خالص شرکت های سود ده و 4 درصد از سود شرکت های حاکمیتی برای ایفای مسئولیت های اجتماعی در نظر گرفته شود.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتنصادی و دارایی استان خوزستان، امید احمدی  با اشاره به استرداد مالیات و عوارض پرداختی توسط شهرداری ها افزود: مطابق با تبصره 7 ماده 17 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده آزمایشی سال 1387 و تبصره 7 ماده 8 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، مالیات هایی که در موقع خرید کالاها و خدمات توسط شهرداری ها و دهیاری ها برای انجام وظایف و خدمات قانونی پرداخت می شود طبق مقررات این قانون ها قابل تهاتر و یا استرداد خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان بیان کرد، از استرداد این مبالغ در سال 1387 تاکنون مبالغ و منابع بسیار زیادی برای شهرداری ها حاصل می شود که با مصرف این وجوه شهرداری های می توانند برای بهبود وضعیت و چهره شهرها و پروژه های عمرانی نقش موثری داشته باشند.

سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار خواستار پررنگ شدن نقش شرکت ها بخصوص شرکت های نفتی و پالایشگاه آبادان و بانک ها در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی در تامین منابع برای کمک به بهبود وضعیت شهرستان آبادان و پروژه های شهری شد.

مولوی افزود: با توجه به صورتجلسه شورای راهبری مسئولیت اجتماعی، شرکت های مستقر در استان خوزستان موظف هستند در راستای کمک به اجرای پروژه هایی که منجر به توسعه سریعتر استان می شود ایفای نقش کنند در این راستا انتظار داریم منابع حاصل از مسئولیت های اجتماعی فقط به شهر خاصی که شرکت ها در آن مستقر هستند اختصاص نیابد و تمامی مناطق و شهرهای خوزستان بخصوص شهر آبادان که پس از حماسه هشت ساله دفاع مقدس توسعه نیافته از اعتبارات و منابع این مصوبه بهره مند شوند.

مطلب قبلیپشتیبانی اداره کل بنادر هرمزگان از ۱۲ مجموعه آموزشی و یکهزار و ۶۰۰ دانش‌آموز
مطلب بعدینگاه سازنده بانک پاسارگاد در توسعه فضاهای آموزشی کشور
وب سایت csrir پایگاهی است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع است. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید