خیریه شما چقدر برای شرکای CSR جذاب است؟

0
2778
خیریه شما چقدر برای جذب شرکای CSR جذاب است؟
درگذشته اغلب کسب وکارها، فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکتی را در بهترین حالت یک عمل خیریه تلقی می کردند و در بدترین حالت، آن‌را یک ضعف اقتصادی می‌دانستند. اما خوشبختانه زمانه تغییر کرده است

شرکتها در یک مشارکت مسئولیت اجتماعی مدرن  به دنبال چه چیزی هستند و چگونه سازمانهای غیرانتفاعی می توانند توجه  آنها را بعنوان حامیان احتمالی جلب کنند.

درگذشته اغلب کسب وکارها، فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکتی را در بهترین حالت یک عمل خیریه تلقی می کردند و در بدترین حالت، آن‌را یک ضعف اقتصادی می‌دانستند. اما خوشبختانه زمانه تغییر کرده و فعالیت ها در حوزه CSR پیشرفت کرده است.  مشارکت های مدرن در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی، بین شرکت ها و موسسات خیریه می تواند عملکرد اجتماعی و اقتصادی را برای هر دو طرف بهبود ببخشد. اما چگونه سازمان غیرانتفاعی شما می تواند حامیان شرکتی مناسبی را جذب کند و ارزش خود را به عنوان شریک در حالی که به رسالت خود وفادارمانده است، ثابت کند ؟

 با کمک متخصصان whatimpact ، ما همه تحقیقات کلیدی اخیر در حوزه  CSR را برای یافتن راه حل های راهبردی برای سازمان های غیرانتفاعی، بررسی کرده ایم.

از همسویی ماموریت های خود اطمینان حاصل کنید

بر اساس یک مطالعه، انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی به سبک قدیمی منسوخ شده ودرعوض  “ادغام اجتماعی شرکت ها” در حال شکل گیری است. “تیا سامالاتی” مدیر عامل شرکت. whatimpact می گوید: ” شرکت ها در هنگام انتخاب امورخیرخواهانه وحمایت از آنها به دنبال اهدافی هستند که با ماموریت اجتماعی و ارزشهای شرکتی آنها،هماهنگ باشد.

ما می دانیم که ابتکارات کوتاه مدت و عدم وجود ارتباط نزدیک بین موسسات خیریه و شرکت ها، منجر به ایجاد نتایج ماندگاری نمی‌شود.تحقیقات نشان می دهد که مدیریت سطحی وظاهری در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی((CSR زمانی که نتواند انتظارات عمومی را برآورده کند، می‌تواند باعث ایجاد “شکافی در مشروعیت شرکتها” شود که به اعتماد سرمایه گذاران و مصرف کنندگان لطمه می‌زند.

برای اطمینان از اینکه هر گونه مشارکت بالقوه، واقعاً با اهداف شما همسو است، در مورد اینکه سازمان غیر انتفاعی شما با مشارکت خود می خواهد چه تغییراتی را ایجاد کند، صحبت کنید. در حالی که پایداری و عوامل محیطی در حال حاضر در دستور کار شرکت ها قرار دارد، نظرسنجی ها نشان می دهد ، که امروزه بیش از سه چهارم (78%) از مردم، مایلند که شرکت ها به مسائل مربوط به عدالت اجتماعی نیزبپردازند.  اگر سازمان غیرانتفاعی شما در این زمینه ها کار می کند- حتی اگر هدف اصلی شما نباشد- باید از موقعیت خوبی برای جلب حمایت عمومی برخوردار باشید.  این را در نظر بگیرید که کدام یک از فعالیتهای شما به نفع افراد و اهداف شرکتها ماست و مطمئن باشید که این داستانها را به اشتراک می گذارید.

به جوامع شرکتها کمک کنید

“سامالتی” خاطرنشان می کند: ملاحظات عملی مانند علاقه شرکتها به منطقه جغرافیای خاص وهمچنین منطقه فعالیت آنها بر انتخاب سازمان غیر انتفاعی آنها تأثیر می گذارد.  بسیاری از شرکت ها به دنبال منفعت جامعه یا منطقه خود هستند – در این صورت ، یک خیریه کوچک و محلی می تواند یک مزیت محسوب شود.

در مورد محل فعالیت خود و جوامعی که خدمت رسانی می کنید، شفافیت داشته باشید. ممکن است تحقیق و یا ارتباط با شرکتهای محلی یا منطقه ای که ارزشهای اجتماعی یا اهداف زیست محیطی آنها با فعالیت شما تکمیل می شود، مثمرثمر واقع شود وامتیازی جهت نزدیکی شما به جامعه هدف شرکتها محسوب شود.

برای نشان دادن بازگشت سرمایه (ROI) آماده باشید

شرکتها از همکاری با سازمانهای غیرانتفاعی سود زیادی خواهند برد. مطالعات نشان داده است که شرکت هایی که دارای برنامه های CSR قوی هستند، شهرت برند خود را افزایش داده ، ارزش بازار خود را بالا می برند و در کنار برخورداری از بسیاری از ارتباطات مثبت دیگر مانند مشارکت بیشتر کارکنان و بهره وری؛ برای سرمایه گذاران و مصرف کنندگان نیز از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

با این حال، مطالعه دیگری نشان می دهد، علیرغم اینکه مشارکت در مسئولیت اجتماعی می تواند بر عملکرد کلی شرکت ها تأثیر مثبت بگذارد، اما درهمه برنامه های شرکت تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت.  بنابراین تیم های CSR هوشمند شرکتها به دنبال سودمندترین فعالیتها برای سرمایه گذاری دروقت وسرمایه خود هستند تا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) خود را  به حداکثر برسانند.

شرکت ها می خواهند تأثیر روشنی از مشارکت شما ببینند – بنابراین مطمئن شوید که ابزارهای نظارت و گزارش دهی را برای ارائه این کار در اختیار دارید. هنگام شروع به کار، از روشهای حل مسئله و نحوه اندازه گیری نتایج استفاده کنید.  یک برنامه CSR مدرن باید استراتژیک باشد و با شواهدی برای اثبات ROI پشتیبانی شود.

ارائه مسیرهای مختلف پشتیبانی  

همکاری موفق شرکت ها و موسسات خیریه همیشه نیاز به صرف پول ندارد. “سامالتی” می گوید:”ترکیب منابع شرکت و خیریه و یافتن راه های مختلف برای همکاری، مشارکت ها را پویاتر، تعاملی و ملموس می کند.”

به عنوان مثال، شرکتی که به سازمان غیر انتفاعی شما کمک مالی می کند، می تواند با اهدای محصولات یا خدمات مفید، به پیشرفت بیشتری نیزدست یابد.  این امر می تواند به شما در صرفه جویی درهزینه ها کمک کند و به آنها اجازه دهد به غیر از صرف هزینه، در راههای معنادار دیگری نیز مشارکت کنند.  از سوی دیگر، می‌توان از شرکتی که آموزش مهارت‌های رایگان و مشاوره تجاری برای رشد خیریه شما ارائه می دهد، پرسید که آیا آنها علاوه بر این خدمات، قادر به ارایه کمک مالی نیز هستند؟

با همکاری هم بیانیه صادر کنید

در یک مطالعه نشان داده شد که سطح بالاتری از تلاش دیده شده توسط عموم و تعهد طولانی مدت نسبت به CSR منجر به پاسخ مثبت مشتریان به شرکت ها و همچنین تمایل آنها به پرداخت قیمتهای بالاتر، حفاظت از شرکت در زمان بحران و سودآوری بیشتر می‌شود.  بنابراین اگر بتوانید زمینه های مشترک مناسب را پیدا کنید، به نفع شرکت ها است که در دراز مدت با شما همکاری کنند.

“سامالتی”  خاطرنشان می کند که شرکتها تمایل دارند منحصرا “مالک” یک هدف خیرخواهانه خاص باشند تا در مورد آنچه که نگرانی آنها محسوب میشود بیانیه صادر کنند. او می گوید: “این فرصتی است برای یک سری موسسات خیریه تا بتوانند مشارکت طولانی مدت با شرکتها داشته باشند.”  “اما این امر مستلزم ارتباط صحیح از سوی موسسات خیریه است – و درک این نکته که شرکت های بزرگ ممکن است بخواهند داستانی جامع در مورد بیانیه های مشارکتی خود تعریف کنند و از آن به عنوان بخشی از ساخت برند خود استفاده کنند.”

ترجمه: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

منبعThird Sector
مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی با خزانه خالی
مطلب بعدیپایداری زیست محیطی،چالش جدی صنعت غذا و نوشیدنی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید