قدرت نمایی مایکروسافت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی

0
2720
مسئولیت اجتماعی شرکت مایکروسافت
Pedestrians wearing protective masks walks past a Microsoft Technology Center in New York, U.S., on Wednesday, July 22, 2020. Microsoft Corp. is set to post quarterly results after the closing bell and the tech bellwether's performance will likely uphold its standing as a darling of Wall Street. Photographer: Jeenah Moon/Bloomberg

شرکت مایکروسافت با هدف قدرتمند کردن افراد از طریق آموزش و دسترسی به تکنولوژی در کنار توجه به حقوق انسانها و حفاظت از محیط زیست، مسئولیتهای اجتماعی خود را انجام می دهد. بر این اساس در طی یک سال گذشته به بیش از ۱۲ میلیون نفر در ۵۴ کشور در حال توسعه و فقیر کمکهای آموزشی ارایه داده است.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:شرکتهای بزرگ صنعتی با اهداف مختلفی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی فعالیت می کنند ولی نتیجه تمامی این طرح ها افزایش سطح محبوبیت شرکت در میان مردم و جامعه است.

در واقع حضور فعال شرکت در عرصه مسئولیتهای اجتماعی سبب می شود تا مردم دید مثبتی نسبت به آن داشته باشند و  استفاده از محصولات شرکت را به محصولات دیگر شرکتها ترجیح دهند.در سال گذشته شرکتهای فعال در دنیای تکنولوژی بیش از دیگر شرکتها در این حوزه فعالیت کردند. دلیل این مساله هم تاکید روی این مساله است که در دنیای آینده عدم داشتن اطلاعات، توانایی و مهارت در زمینه تکنولوژی؛ مانعی بزرگ در زمینه اشتغال کشورها ایجاد می کند.

 یکی از این شرکتها  مایکروسافت است که در گزارشهای ارایه شده توسط فوربس به عنوان یکی از برترین شرکتهای فعال در دنیا در حوزه مسئولیتهای اجتماعی از آن نام برده شده است.

البته  مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ در زمره برترین شرکتها در این حوزه معرفی شده است ولی در سال ۲۰۲۰ سطح کمک های مالی و خدمات آموزشی خود را افزایش داده و در گزارشهای رسمی تاکید دارد که انجام مسئولیتهای اجتماعی در سالهای سخت، اولویت اصلی این شرکت است.

ارائه خدمات آموزشی مایکروسافت

ارائه خدمات آموزشی

 طبق این گزارش، شرکت مایکروسافت با هدف قدرتمند کردن افراد از طریق آموزش و دسترسی به تکنولوژی در کنار توجه به حقوق انسانها و حفاظت از محیط زیست، مسئولیتهای اجتماعی خود را انجام می دهد. در نتیجه طی یک سال گذشته آموزشهای لازم در زمینه علوم کامپیوتر و نحوه کار و کسب درآمد با کامپیوتر را به  بیش از ۱۲ میلیون نفر در ۵۴ کشور در حال توسعه و فقیر ارایه داده است.

کمک مالی

 از طرف دیگر مایکروسافت  ۱.۴ میلیارد دلار به شرکتهای غیر انتفاعی و خصوصی فعال در حوزه نرم افزاری و ارایه خدمات کامپیوتری کمک کرده است . ارائه برنامه های آموزشی به جوانان در کشورهای در حال توسعه از برنامه های اصلی این شرکت است زیرا بر این باور است در سالهای آتی داشتن علم و مهارت در حوزه کامپیوتر و نرم افزار، عامل اصلی کسب درآمد و اشتغال است.

حفاظت از محیط زیست

یکی دیگر از طرح هایی که شرکت مایکروسافت در سالهای اخیر در حوزه مسیولیتهای اجتماعی انجام داد، طرح های حمایت از محیط زیست و تلاش برای کاهش انتشار کربن است.مایکرسافت اعلام کرده تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار کربن در فرایند کار خود را به صفر می رساند و سرمایه گذاری در حوزه انرژی های پاک و استفاده از آن برای تامین انرژی مورد نیاز این شرکت را در دستور کار قرار داده است.

مطلب قبلیفضای مجازی و مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیعلی اصغر حاجی بابا؛ کارآفرینی همچون فولاد آبدیده
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید