تغییر الگوی انجام مسئولیت اجتماعی در لهستان

تغییر الگوی انجام مسئولیت اجتماعی در لهستان در سال کرونا

24 درصد از بودجه مسئولیت اجتماعی شرکتها در لهستان در سال 2020 صرف حمایت از کسب و کارهای کوچک و محلی شده است. کسب وکارهایی که در جریان کرونا آسیب زیادی متحمل شده و بسیاری در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بودند

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:سال ۲۰۲۰ یکی از متفاوت ترین سال های تاریخ معاصر بود. سالی که زندگی تمامی مردم دنیا به دلیل همه گیری کرونا تحت تاثیرقرار گرفت و به تبع آن حوزه  فعالیت شرکتها در عرصه مسئولیتهای اجتماعی هم تغییر کرد.

در این سال شماری از شرکتها به دلیل مواجهه با بحران های مالی و کاهش درآمد از حضور در عرصه مسئولیتهای اجتماعی سرباز زدند، ولی تمامی کارشناسان اعلام کرده اند این سیاست نادرستی است؛ زیرا شرکتهایی می توانند به عنوان شرکتهای مسئول در مقابل جامعه شناخته شوند که در سالهای سخت در این حوزه فعال باشند و به حمایت از مردم و  بخشهایی از اقتصاد بپردازند که در جریان کرونا آسیب دیدند.

کشور لهستان اخیرا گزارشی در مورد مسئولیتهای اجتماعی انجام شده توسط شرکتهای این کشور در سال گذشته ارایه داده است.بر اساس این گزارش:« ۲۴ درصد از بودجه مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در سال قبل صرف حمایت از کسب و کارهای کوچک و محلی شده است. کسب وکارهایی که در جریان کرونا آسیب زیادی متحمل شده بودند و بسیاری در آستانه ورشکستگی قرار گرفته بودند.»

 در این سال ۲۱ درصد از شرکتهای لهستانی اعلام کرده اند که بودجه مسئولیت اجتماعی خود را به حمایت از کادر درمان اختصاص داده اند. این حمایت شامل ارایه خدمات و تجهیزات به این حوزه  و نیز تامین بخش از  بودجه های دولتی جهت پاداش به کادر درمان در دوره کرونا اختصاص پیدا کرده است.

مطالعات انجام شده توسط دولت لهستان نشان می دهد که ۲۰ درصد از شرکتهای کشور لهستان، بودجه مرتبط با مسئولیتهای اجتماعی را برای حمایت از خانواده های فقیر که دارای فرزندان خردسال هستند، صرف کرده اند. این مبالغ از طریق پرداختهای بلاعوض یا ارایه مایحتاج زندگی به مردمی که در دوران کرونا شغل خود را از دست داده اند،اختصاص پیدا کرده است.

در این سال همچنین ۱۷ درصد از بودجه مسئولیتهای اجتماعی صرف ارایه کمک به بیمارستان ها شده و ۱۵ درصد هم برای خرید تجهیزات بیمارستانی و دستگاه اکسیژن صرف شده است.

آمارها نشان می دهد ۱۰ درصد از شرکتها منابع مالی اختصاص یافته به مسئولیتهای اجتماعی را برای حمایت از سالمندان اختصاص داده اند و این بودجه ها اغلب به خانه های سالمندان اهدا شده است. بر اساس گزارش دولت لهستان ۳۴ درصد از شرکتها در سال ۲۰۲۰ در حوزه مسئولیتهای اجتماعی فعالیت نکرده اند، زیرا شرایط مالی مناسبی در این سال نداشتند.

مطلب قبلیراه دشوار اما ضروری
مطلب بعدیحرکت دنیا به سمت صنایع سبز
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید