مسئولیت اجتماعی رابط بین اقتصاد و اجتماع

0
3220
مسئولیت اجتماعی رابط بین اقتصاد و اجتماع

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:در دنیای امروز انجام مسئولیت اجتماعی شرکتها به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل شده است.در سال گذشته که دنیا درگیر همه گیری کرونا شد،انجام مسئولیت اجتماعی توسط شرکتها، زمینه را برای تقویت رابطه بین اقتصاد و اهداف اجتماعی  کشورها فراهم کرد.

در واقع مسئولیت اجتماعی شرکتها مسیری شد برای اینکه رشد اقتصادی و درآمد زایی یک شرکت بتواند به طور مستقیم در جامعه تاثیر مثبت بر جای بگذارد و نیازهای مهم دنیا را برطرف کند و به همین دلیل است که انجام مسئولیت اجتماعی توسط شرکتها در دوره بحرانی کنونی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

نشریه سی اس آر که عملکرد شرکتها در دوره کرونا را به تفصیل مورد بررسی و مطالعه قرار داده،می نویسد:«در دوران همه گیری کرونا، انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است و دلیل آن تغییر نیازهای مصرف کنندگان با گذر زمان است.نحوه برقراری ارتباط شرکتها با مصرف کنندگان، کارکنان و حتی نحوه تعامل آنها با جامعه ای که در آن زندگی می کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. نکته دیگر این است که الگوی مصرف و تقاضای جامعه در گذر زمان تغییر می کند و اگر تعامل نزدیکی بین شرکت و جامعه وجود نداشته باشد، کسب و کارها نمی توانند به تقاضای جامعه پاسخ دهند و در نتیجه میزان درآمد و فروش آنها تنزل خواهد یافت.»

 وب سایت Prowly در این مورد می نویسد:« امروزه ارزش انجام مسئولیت اجتماعی توسط شرکتها  تنها به حس خوبی که شرکتها از انجام این کار دارند خلاصه نمی شود، بلکه انجام این مهم،سنگ بنای هویت برند است و می تواند نشان دهنده میزان استقبال مصرف کنندگان از محصولات و خدمات آنها باشد.بررسی ها نشان داده است در سالهای اخیر شمار زیادی از مصرف کنندگان تمایل دارند از شرکتهایی خرید کنند، که دیدگاه های مشابه خودشان دارند. یعنی شرکتهایی که حوزه های مسئولیت اجتماعی را بسیار مهم قلمداد می کنند و در حوزه هایی وارد می شوند که به نفع اجتماع است. به تعبیر بهتر افرادی که به مسایل زیست محیطی توجه دارند و تمایل دارند در این زمینه  تاثیر گذار باشند، از محصولات شرکتهایی استفاده می کنند که دیدگاه هایی همسو با خودشان دارند و آنها هم برای کاهش انتشار کربن در دنیا فعال هستند.»

نویسنده این وب سایت بر این باور است که در دنیای مدرن انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها به معنای تعامل بیشتر و عمیق تر با مصرف کنندگان است.

مطلب قبلیسه تکلیف مهم دولت
مطلب بعدیبهترین زمان برای انجام مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید