مسئولیت اجتماعی شرکتی، خیریه نیست

0
1128
مسئولیت اجتماعی شرکتی، خیریه نیست

محمد فاضلی، جامعه‌شناس در نشست «بسط مفهومی و نظری مسئولیت اجتماعی» گفت: یکی از مباحثی که به ارزیابی تاثیر اجتماعی ارتباط دارد، مسئولیت اجتماعی شرکتی است و باید این نکته را در نظر گرفت که این مساله، خیریه نیست.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از اکوایران، به گفته او، شرکتی که با فعالیت خود موجب تخریب اجتماعی، اقتصادی و محیط‌زیستی می‌شود و به ازای آن در معامله‌ای با قدرتمندان یک مسجد یا مدرسه می‌سازد، این به معنی تقلیل نگاه مسئولیت اجتماعی به خیریه و نوعی رشوه اجتماعی است.

فاضلی تاکید کرد: مسئولیت اجتماعی شرکتی نماد سطح بالاتری از «عقلانیت توسعه» است و ساخت بیمارستان و درمانگاه به ازای تخریب محیط اجتماعی و میراث فرهنگی، نه تنها نماد رشد و عقلانیت توسعه نیست، بلکه حماقت توسعه است.

او تاکید دارد که مسئولیت اجتماعی شرکتی از نقطه‌ای شروع می‌شود که یک شرکت کار خودش را به بهترین شکل انجام دهد. عمده شرکت‌ها در ایران پایداری اقتصادی ندارند و مسئولیت اجتماعی شرکتی باید به بهبود کاری که انجام می‌شود کمک کند.

مطلب قبلیشرکای قدرتمند: پذیرش مسئولیت اجتماعی برای آینده ای روشن تر
مطلب بعدیپیش‌نویس قانون مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها-متن کامل
وب سایت csrir پایگاهی است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع است. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید