آینده کره زمین پس از کاپ 28

آینده کره زمین پس از کاپ 28

اجلاس کاپ ۲۸ به پایان رسید و ظاهرا شرکای جهانی بر سر نحوه عبور از چالش‌‌‌های کنونی به تفاهم رسیدند و ابداعاتی نظیر تامین مالی ‌گذار سبز برای کشورهای فقیر یا ابزارهایی از این دست را تدارک دیدند. با این‌حال بحث اصلی که مساله تامین مالی کل فرآیند‌ گذار و همراه کردن همه شرکا و ذی‌نفعان آلودگی هوا با جریان اقتصاد سبز است، همچنان پا درهواست.

موسسه مشاوره مکنزی که مدت‌‌‌هاست مساله‌ گذار انرژی را زیر نظر گرفته، در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است، تاکید می‌کند میان نیازهای مالی به تحول و تغییر اقتصاد با رویکرد سبز و پاسخگویی اقتصاد جهان به این نیاز، فاصله بسیار است.

یکی از گزارش‌‌‌های مکنزی به‌روشنی نشان می‌دهد که تحقق کامل اهداف جهان در زمینه حذف CO۲ از زنجیره جهانی و تحقق کربن صفر، نیازمند ۶ تا ۱۶تریلیون سرمایه‌گذاری تجمعی تا سال ۲۰۵۰ است، حال آنکه سرمایه‌گذاری انجام‌شده بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود.

در عین حال گزارش مکنزی تاکید می‌کند، آن دسته از تامین‌‌‌کنندگان جهانی که در انتشار کربن دخیل هستند، در صورت پیوستن به فرآیند کربن‌‌‌زدایی سود چشمگیری خواهند برد. دعوایی هم که در اجلاس کاپ ۲۸ در لفافه بروز یافت و انتقاد از تولیدکنندگان نفت (از جمله امارات متحده عربی، رئیس اجلاس) را در پی داشت ناظر به ‌تمایل‌نداشتن این دسته از بازیگران برای پیوستن سریع به جریان حذف سوخت‌‌‌های فسیلی است.

میزان سرمایه گذاری برای خذف CO2 و کربن صفر
توسطدنیای اقتصاد
منبع موسسه مشاوره مکنزی
مطلب قبلیکاپ 28- فرصتی برای افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر
مطلب بعدیچالشهای خاورمیانه سبز
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید