اهمیت ایجاد CSR در فرهنگ شرکت

0
3087
اهمیت ایجاد CSR در فرهنگ شرکت

صحبت های زیادی در جامعه سرمایه گذاران پیرامون سه حرف “ESG” (محیط زیست ، اجتماعی ، حکمرانی)  می شود، اما در مورد پایداری شرکت ها ، CSR (مسئولیت اجتماعی شرکتی ) به همان اندازه مهم است. اولویت های مسئولیت اجتماعی شرکتی شما هرچه باشد، مهم این است که آنها در DNA شرکت شما تجسم یافته باشند.

در حالی که  ESGچارچوبی را برای در نظر گرفتن عوامل فرا اقتصادی در فرایند سرمایه گذاری ارائه می دهد، CSR در مورد فعالیت هایی است که یک شرکت باید اعمال کند تا به پایداری آن در بلند مدت کمک کند.

CSR به عنوان یک مدل تجاری در نظر گرفته می شود تا به شرکت این امکان را بدهد که با اندازه گیری و کنترل تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی خود بر جامعه – که گاهی اوقات به عنوان “نتیجه نهایی سه گانه” توصیف می شود، در برابر خود، ذینفعان و عموم مردم پاسخگو باشد.

در حالی که ESG بر معیارهای پایداری تمرکز کرده، نهادینه سازی شیوه های CSR، شرکتها را قادر می سازد تا در فعالیت های خود امتیاز خوبی کسب کنند.

CSR چگونه تکامل یافته است؟

ریشه های CSR را می توان در اواسط دهه 1800 (و مسلماً قبل از آن) به دلیل نگرانی های فزاینده از شرایط کار در طول انقلاب صنعتی جستجو کرد.که همزمان با رشد فرهنگ خیرخواهانه بود.

در آن زمان، اندرو کارنگی و جان دی راکفلر ، غول های صنعت فولاد و نفت، کمک های مالی زیادی به اهدافی مانند دین ، ​​آموزش و علم کردند.

اگر یک قرن در زمان به جلو بروید، مفهوم “قرارداد اجتماعی” بین مشاغل و جامعه – این ایده که مشاغل به خواست مردم بوجود آمده و به جامعه تعلق دارد پس باید  در خدمت جامعه باشد – در اوایل دهه 1970 شکل گرفت.

در دهه 1990 انتشار «بازبینی عملکرد اجتماعی شرکتها» توسط پروفسور دانشگاه پیتسبورگ دونا جی وود و هرم مسئولیت اجتماعی شرکتی توسط استاد دانشگاه جورجیا آرچی بی. کارول منجر به پذیرش گسترده تر CSR شد.

امروزه CSR به واسطه بسیاری از برنامه ها مانند استاندارد ISO 26000 ، که راهنمایی هایی در مورد ابتکارات در حوزه ‌CSR ارائه می دهد، به خوبی قابل فهم است.  همراه با درک فزاینده ای از چالش های اجتماعی که ما با آن روبرو هستیم و چارچوب هایی برای مقابله با آنها؛ مانند اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد که رهبران تجاری را وا می‌دارد تا به سمت قرار دادن مسئولیت اجتماعی و پایداری در قلب مدل های تجاری خود، حرکت کنند.

چرا CSR اهمیت دارد؟

در حال حاضر بسیاری از مصرف کنندگان و ذینفعان، CSR را هنگام تعیین اینکه از کدام برند یا شرکتی خرید کنند،در اولویت قرار می دهند.

تحقیقات نشان می دهد بیش از 60 درصد از مصرف کنندگان می خواهند مشاغل حتی در غیاب مقررات دولتی؛ تغییرات اجتماعی و محیطی را پیش ببرند.  تحقیقات جداگانه دیگری نشان داده است که 87 درصد از مصرف‌کنندگان، محصولات شرکتهایی را که حامی این مسائل هستند و به آن اهمیت می دهند، خریداری می‌کنند و 76 درصد از مصرف کنندگان از خرید محصولات شرکتی که از موضوعات مغایر با باورهای آنها حمایت کرده است، خودداری می کنند.

نه تنها مصرف کنندگان به موضوع CSR علاقه مند هستند، بلکه کارکنان نیز به آن اهمیت می دهند.برای اینکه شرکت ها بتوانند بهترین افراد را برای مشاغل خود استخدام کنند، باید به تصویر خودشان و ابتکارات اجتماعی و محیطی خود، توجه بیشتری داشته باشند.

اینها ملاحظات حائز اهمیتی برای جلب استعدادهای برتر است.  نهادهای نظارتی توجه بیشتری به فعالیت های شرکت دارند و البته سازمان های غیردولتی نیز همین کار را ادامه می دهند.

نهادینه سازی CSR

برای موفقیت در حوزه CSR، باید چیزی فراتر از کار یک تیم که به صورت جزیره ای انجام شده ،مورد بررسی قرار گیرد.مسئولیت اجتماعی باید در رگهای شرکت جریان یابد و در استراتژی تجاری آن نقش ایفا کند. در شرکت ما (BNP (Paribas Asset Management، مسئولیت اجتماعی یکی از شش باور ما برای سرمایه گذاری پایدار است.  این به معنی فراتر رفتن از فعالیت های داوطلبانه محلی و کارهای خیرخواهانه است (هرچند این فعالیتها هم  بخش مهمی از مجموعه ما هستند).

تعهد به مسئولیت های اقتصادی ، اجتماعی ، مدنی و زیست محیطی باید در تمام فعالیتهای تجاری ادغام شود تا کاربردهای پایداری جامع در سراسر تجارت تقویت شود.

برای شرکت های خدمات مالی مانند BNP ، این می تواند شامل تعیین اهداف داخلی برای تامین منابع انرژی تجدیدپذیر باشد و یا ادغام عملکردها با اهداف CSR در ارائه تسهیلات که شرایط مطلوب تری را برای شرکت هایی که به اهداف پایداری خود اهمیت می دهند، ارائه می دهد.  این امر همچنین می تواند به معنای تعیین هدفمند و  تنوع کارکنان و اطمینان از دسترسی کارکنان به آموزش باشد تا بتوانند به سرعت مهارتهای مناسب را در یک محیط تجاری در حال پیشرفت دریافت کنند.

مزایای موجود در csr فراتر از دستاوردهای گسترده اجتماعی و فعالیت های نوع دوستانه صرف است .شواهد نشان می دهد که سازمانهای متعهد به CSR تصویر بهتری از خود در جامعه نشان می دهند ، جابجایی کارکنان و هزینه های عملیاتی کمتری دارند ، از مشتریان وفادارتر و از حمایت بهتری در جامعه برخوردارند.

این عناصر با هم می توانند در نهایت به کاهش ریسک تجاری منجر شده و مزیت رقابتی شدن و عملکرد مالی را تقویت کنند.

و در آخر ، یکی از عوامل کلیدی در رویکرد موفق CSR ،اطمینان از اعتبار آن است.اتصال فعالیتهای CSR به استراتژی ها و رویکردهای تجاری می تواند به شما کمک کند تا حرف و عملتان یکی باشد ، کارکنان خود را بهتر درگیر کار کنید و در نهایت ، به ایجاد فرهنگ پایداری که از طریق DNA سازمان شما عبور می کند ، کمک کنید.

نویسنده:کریس اولت

منبع: investors-corner

ترجمه:پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلینتایج یک تحقیق و ضرورت مسئولیت اجتماعی شرکتی
مطلب بعدیحقیقت پشت پرده CSR در دنیای در حال تحول
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید