نتایج یک تحقیق و ضرورت مسئولیت اجتماعی شرکتی

0
3300
نتایج یک تحقیق و ضرورت مسئولیت اجتماعی شرکتی

مطالعه تیم تحقیقاتی Ivalua & Forrester نشان می دهد، اگرچه اهداف مسئولیت اجتماعی شرکتی به نتایج مورد انتظار نرسیده، اما هنوز برای داشتن یک تجارت سالم، ضروری است.

Ivalua ، یکی از ارائه دهندگان برجسته نرم افزار مدیریت هزینه جهان ، نتایج یک مطالعه سفارشی با همکاری Forrester Research را اعلام کرد.

Ivalua شرکت فناوری تدارکات است که در کالیفرنیا قرار دارد و درآمد آن بالغ بر 91 میلیون دلار است. Forrester شرکتی تحقیقاتی و مشاوره ای است که به رهبران در زمینه تجارت و فناوری کمک می‌کند.این شرکت در ماساچوست ایالات متحده مستقر است و 461 میلیون دلار درآمد دارد.

نتایج این تحقیق نشان می دهد شرکت هایی که در جهت گیری های اصلی کسب و کار خود، انجام مسئولیت اجتماعی را در اولویت قرار داده اند، همیشه مثمر ثمر بوده اند.

از آنجا که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای برندها را بر اساس ارزشمندی مسئولیت اجتماعی آن  انتخاب می‌کنند، 69 درصد از پاسخ دهندگان به این تحقیق ،گزارش می دهند که سازمان آنها به دلیل بکارگیری ابتکاراتی در حوزه مسئولیت اجتماعی، فروش بیشتری داشته است.در واقع مسئولیت اجتماعی فقط یک بده و بستان نیست،بلکه نتیجه محسوس می دهد.

شرکت تحقیقاتی فارستر اقدام به انجام نظرسنجی آنلاین از 467 تصمیم گیرنده (decision makers) کسب و کار در سازمان های مختلف سراسر جهان کرده تا نحوه برخورد سازمان ها با مسئولیت اجتماعی شرکتی را ارزیابی کند. مشارکت کنندگان در این نظر سنجی،شامل مدیران تصمیم گیر در صنایع زیر هستند:

  • کالاهای بسته بندی مصرفی CPG
  • مالی
  • مخابرات
  • فن آوری
  • خودروسازی

این تحقیق در مارس 2021 آغاز و در آگوست 2021 به پایان رسید که بر ارزیابی ابتکارات، رویکردها، چالش ها و استراتژی های موثر رهبران تجاری جهانی برای بهبود عملکردشان در حوزه مسئولیت اجتماعی  متمرکز بود.

نتایج  تحقیق نشان می دهد که نقش عملیات زنجیره تامین (supply chain operations) در غلبه بر چالش‌های بوجود آمده چگونه است، و همچنین چگونه نحوه هزینه کرد بودجه در کسب و کارها می تواند به بهتر شدن جهان کمک کند.

این تحقیق همچنین روش های کاربردی برای مشاغلی که به دنبال بهبود نتایج CSR خود هستند، را نشان می‌دهد.

 از یافته های قابل توجه در این تحقیق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • 69 نفر از پاسخ دهندگان می گویند که سازمان های آنها در نتیجه ابتکاراتی در زمینه CSR ، افزایش فروش داشته است.
  • – بطور قابل توجهی، پایداری اولویت اصلی است و 67 درصد از پاسخ دهندگان فعالانه عملکرد CSR را اندازه‌گیری می کنند.
  • – تنها 33 درصداز  مشارکت کنندگان در این نظر سنجی، سیاست ها و اهداف پایدار و رسمی تعیین کرده اند. اولویت های اجتماعی و اخلاقی با فاصله بسیار کمی پشت این سیاست ها و اهدافند اما در هر صورت عقب نگه داشته شده اند.
  • – 35 درصد از پاسخ دهندگان فاقد سیستمی موثر و مقیاس پذیر جهت توانمند سازی شرکای زنجیره تامین خود در حمایت از استراتژی ها و سیاست های CSR خود هستند.

چالش هایی بر سر راه CSR وجود دارد، اما رهبران همچنان مصمم هستند.

یکی از چالش های اصلی که عموما سازمان ها را عقب نگه می دارد، ناتوانی آنها در ارزیابی موثر عملکرد CSR تأمین کننده و اندازه گیری عملکرد زنجیره تامین است و متعاقبا، نواقصی در بکارگیری سیستم هایی برای همکاری موثر و مقیاس پذیر نیز مشاهده می شود.

موثرترین استراتژی برای بهبود پایداری، انعطاف پذیری بیشتر نسبت به تامین کنندگان در نحوه برآوردن الزامات و نیازها و به دنبال آن نشان دادن همکاری تامین کنندگان بصورت آمار و ارقام است.

دیوید خوات دوئی ، بنیانگذار و مدیرعامل ivalua، می گوید: “ما معتقدیم که این مطالعه اهمیت CSR را برای نتایج کسب و کار و میزان پیشرفت بیشتر مشاغل تقویت کرده است.” “کسانی که به دنبال سرعت بخشیدن به ابتکارات خود در زمینه CSR هستند باید از رهبران یاد بگیرند و تیم های تأمین کننده را با فناوری مورد نیاز برای حمایت از تصمیم گیری موثر و همکاری های مقیاس پذیر ،تقویت کنند.”

ترجمه: پایگاه مسئولیت اجتمای شرکتها

مطلب قبلیچشم انداز مسئولیت اجتماعی شرکتی در خاورمیانه
مطلب بعدیاهمیت ایجاد CSR در فرهنگ شرکت
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید