نقش فناوری و شیوه های پایدار در بازاریابی برای نسل جوان

نقش فناوری و شیوه های پایدار در بازاریابی برای نسل جوان

بازاریابی برای نسل جوان مستلزم آن است که برندها علاوه بر در نظر داشتن مسئولیت اجتماعی (CSR)، بصورت دیجیتال با آنها در ارتباط باشند.

برند های لوکس علاقه زیادی به نسل زد Generation Z و Millennials  (دهه شصتی ها و دهه هفتادیها )دارند. زیرا پتانسیل کسب درآمد در این گروه بیشتر از سایر گروه ها در جهان است. دلیل این اشتیاق آن است که گروه سنی 24 ساله ها به طور کامل وارد بازار کار شده اند و چهل ساله ها در بالاترین سطح درآمد خود قرار دارند.

اما بازاریابی برای این گروه ها کار آسانی  نیست. به گفته تحلیلگران خرده فروشی (retail) و کارشناسان رفتار مصرف کنندگان، نسل جوان انتظار دارد که برند ها دارای پایداری، تعهد اخلاقی و مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) باشند.

تحقیقات گروه مشاورین بوستون نشان می دهد که نسل جوان تا سال 2025 بیش از 60 درصد از بازار لوکس را به خود اختصاص خواهد داد. در گزارش اخیر مجلهWWD ، سارا ویلرسدورف، سرپرست بخش جهانی “لاکچری” گروه مشاورین بوستون، معتقد است که اعتبار فرهنگی،امری کلیدی است زیرا به اشتراک گذاشتن ارزشها با مصرف کنندگان هرگز تا این اندازه حیاتی نبوده است. در واقع برند هایی موفق می شوند که “جایگاه خود را در “metaverse” که ترکیبی از فضای مجازی و واقعیت افزوده است، برای ارتباط با مصرف کنندگان در سنین پایین تر محکم کنند و از طریق رسانه های اجتماعی، جامعه ای از علاقه مندان و دنبال کننذگان ایجاد کنند.”

ویلرسدورف می گوید: “تحقیقات ما نشان داده است، با اینکه استانداردهای سنتی در کالاهای لوکس که شامل کیفیت برتر، طراحی دقیق و داستانی مفهومی است هنوز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما دیگر برای برانگیختن علاقه در نسل جوان کافی نیست.”

همچنین عامل دیگری که میزان دیده شدن برندها توسط این گروه جمعیتی را تعیین می کند، “میزان دیجیتالی شدن” است. در نتیجه، برند های لوکس در مجموع صدها میلیون دلار در زمینه فناوری های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند که شامل خرید سهام در حوزه فناوری برای تجارت الکترونیکی، خرید در فروشگاه های آنلاین و قابلیت های شخصی سازی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

مائورو دی روبرتو، مدیر بخش تجاری طلا و جواهرBulgari، می گوید: “علت سرمایه گذاری همه برند ها در حوزه دیجیتال این واقعیت است که تنها راه جلب توجه نسل جوان از طریق فناوری است.”

به عقیده دی روبرتو ” اگر ما در مورد نسل جوان صحبت می کنیم، این موارد برای سرمایه گذاری بسیار مهم هستند.این نسل بیشتر تمایل به خرید آنلاین دارد زیرا جوانان بسیار مطلعند و دقیقاً می دانند که چه می‌خواهند. همچنین، آنها به آنچه یک شرکت در حوزه CSR و پایداری انجام می دهد،حساستر هستند. فهم مصرف کنندگان از کالای لوکس تغییر یافته است و در حال حاضر انتخاب های مصرف کنندگان در هنگام خرید، بیش از هر زمان دیگری با توجه به معیارهای اخلاقی، اجتماعی و زیست محیطی انجام می شود.”

دی روبرتو همچنین خاطرنشان می کند که خریداران جوان “ذاتاً کنجکاو و به طور فزاینده ای به دنبال اصالت هستند. “من شخصا معتقدم که برندها باید در دو سطح مختلف عمل کنند تا بتوانند توجه آنها را جلب کنند: اول انجام کارهایی است که در آن مهارت دارند و ارائه محصولات با کیفیت بالا و دوم نشان دادن آنچه پشت پرده میگذرد، که به معنی تعهد آنها نسبت به مسائل اخلاقی، اجتماعی و زیست محیطی است. “

ترجمه:پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

منبعWWD
مطلب قبلیحاکمیت شرکتی چیست؟
مطلب بعدیهانکوک تایر، پیشتاز در مسئولیت اجتماعی شرکتی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید