هانکوک تایر، پیشتاز در مسئولیت اجتماعی شرکتی

کسب مدال پلاتینیوم هانکوک تایر،درمسئولیت اجتماعی شرکتی

شرکتهای مطرح بین المللی همواره خود را در معرض ارزیابی سازمانها و موسسات بین المللی در حوزه انجام مسئولیت های اجتماعی قرار می‌دهند و از فرصتهای پیش رو برای جلب و جذب مشتریان بیشتر در سطح جهانی بهره می جویند. یکی از این شرکتها، شرکت کره ای هانکوک تایر است که در تولید لاستیک خودرو در جهان سرآمد است.

مطالعه فعالیتها و موفقیت این شرکتها می تواند سرمشق و الگوی مناسبی برای شرکتهای توانمد داخلی برای فراهم آوردن شرایط و زمینه های مناسب جهت حضور در بازارهای بین المللی باشد.

هانکوک تایر، شرکت پیشرو در صنعت ساخت و تولید تایر اتوموبیل، موفق به کسب بالاترین رتبه و مدال پلاتینیوم در ارزیابی مسئولیت اجتماعی شرکتی در سال ۲۰۲۱ شد.مدال پلاتینیوم فقط به شرکت هایی تعلق می‌گیرد که عملکرد آنها در میان همتایانشان، جزء یک درصد برتر باشد .

EcoVadis یک موسسه بین المللی مشهور است که رتبه های معتبری را در زمینه CSR ارائه می دهد.  این موسسه حدود 6500 شرکت از 160 کشور جهان را بر اساس معیارهای محیط زیست، حقوق کار و حقوق بشر، اخلاق  کسب و کار و خرید پایدار، ارزیابی می کند. موسسه اکووادیس شرکتها را با اعطای مدالهای پلاتین، طلا، نقره و برنز، رتبه بندی می کند.

Hankook_Tire wins Platinum Medal from Ecovadis for CSR

موسسه اکووادیس، شرکت هانکوک تایر را بابت چگونگی رسیدگی به اهداف دقیق و واضح خود در حوزه csr و مشارکت فعالانه این شرکت در انواع ابتکارات در حوزه پایداری شرکتی، تحسین کرده است.

علاوه بر این، شفافیت در سیاست های جامع درهرمحورCSR مانند مدیریت حقوق بشر، محیط زیست، ایمنی عمومی و سلامت نیز منجر به شناخته شدن آن به عنوان عضوی از1٪ شرکت برتر در بین 457 شرکت تولید کننده محصولات لاستیکی در سراسر جهان شده است.

تجربه هانکوک

این اولین بار نیست که هانکوک تایر توسط موسسه اکووادیس مورد ارزیابی قرار می گیرد در سال 2019، نیز این شرکت در ارزیابی اکووادیس، مدال طلا به دست آورد. به این معنی که عملکرد شرکت در حوزه مدیریت پایداری جزء  5٪ برتر در میان شرکت های مرتبط بود. در سال ۲۰۲۰ ، وقتی مدال پلاتین بعنوان بالاترین اعتبار به سیستم رتبه بندی اضافه شد تا شرکتهای 1٪ برتر خاص ،شناخته شوند ، بلافاصله مدال پلاتین به هانکوک اهدا شد. کسب این مدال نشان داد که شرکت هانکوک تایر به عنوان شرکتی با قابلیت مدیریت پایداردر سطح جهانی است

دستاورد امسال برای این شرکت اهمیت بیشتری دارد، زیرا هانکوک تایر موفق به کسب ۸۱ امتیاز در ارزیابی شد که این نسبت به سال گذشته 8 امتیاز بیشتر است. به این معنی که این شرکت نه تنها موفق به حفظ بالاترین سطح شده است، بلکه حتی عملکرد بهتری را نسبت به یک سال گذشته از خود نشان داده است.  اگر به تفصیل به محورهای مورد ارزیابی نکاه کنیم ، این شرکت 70 امتیاز در حوزه محیط زیست و 90 امتیاز در حوزه خرید پایدار کسب کرده که نسبت به سال گذشته به ترتیب 10 و 20 امتیاز بالاتر است.

به طور اخص، در محور خرید پایدار، هانکوک تایر “رتبه ممتاز” را دریافت کرده که بالاترین رتبه در این دسته است.  شرکت هانکوک تایر اخیراً ابتکارات متعددی را در راستای تقویت پایداری در زنجیره ارزش خود انجام داده است ، یکی از آنها ارتقاء سیاست گذاری برای تولید لاستیک طبیعی پایدار مطابق با پلتفرم جهانی (GPSNR) است.

سو ییل لی ، رئیس و مدیرعامل  شرکت هانکوک می گوید: “ما مفتخریم که سه سال متوالی بالاترین رتبه را از سوی اکووادیس دریافت کرده ایم. این نشان دهنده رهبری ما در ایجاد یک اکوسیستم پایدار برای صنعت تایر است.” “ما به تعهد خود برای مدیریت پایدار، نه تنها برای اطمینان از رشد در آینده، بلکه برای ایجاد جهانی سبزتر ادامه می دهیم “

علاوه بر به رسمیت شناخته شدن شرکت هانکوک توسط موسسه اکووادیس، بسیاری از سازمانهای شناخته شده دیگر نیزاز این شرکت به دلیل تلاشهایش برای تقویت مشارکت اجتماعی و مدیریت پایداری قدردانی کرده اند.  به عنوان مثال، با اولین باری که شرکت هانکوک تایردر شاخص های پایداری داوجونز در سال 2011 قرارداده شد، این شرکت پنج سال متوالی از سال 2016 تا 2020 در شاخص های پایداری داوجونز (DJSI) در جهان فهرست شده است.همچنین این شرکت سال گذشته در بخش “تغییرات آب و هوایی” با نشان دادن شفافیت در حوزه زیست محیطی و اقدام برای تغییرات آب و هوایی موفق به کسب امتیاز A – شده است.

منبع:پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

منبعHankok Tire
مطلب قبلینقش فناوری و شیوه های پایدار در بازاریابی برای نسل جوان
مطلب بعدیساعت ها، نامهای غیر معمول و مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید