بهره‌گیری از ظرفیت مسئولیت اجتماعی اصناف در حوزه سلامت

0
1195
بهره‌گیری از ظرفیت مسئولیت اجتماعی اصناف در حوزه سلامت

دکتر زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در نشست مشترک مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد و خیّرین سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب تهران گفت: مسئولیت اجتماعی اصناف در حوزه سلامت یکی از ظرفیت‌های کلیدی در برطرف کردن مسایل اولویت‌دار حوزه سلامت است.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از وبدا، دکتر علیرضا زالی در این نشست با پرداختن به ماهیت کار خیر گفت: نیت خیرخواهانه، موقعیت جغرافیایی و نسخه مخصوصی ندارد و خیرین به تقسیمات جغرافیایی دانشگاه‌ها نگاه نمی‌کنند.

وی با بیان این که برون‌داد حضور خیرین، موجب تسلای خاطر آحاد جامعه است، گفت: حال که به مدد الهی در فرهنگ غنی ایرانیان، خیّرین نقش پررنگی در کاهش آلام بیماران و دغدغه‌های بهداشت و سلامت مردم دارند باید با تقویت ارتباط خیّرین با بدنه دانشگاه کوشا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشنهاد ایجاد بانک خیّرین و هم‌افزایی آن‌ها با یک‌دیگر در دانشگاه‌های قطب تهران تصریح کرد: زمانی در کار خیر موفق هستیم که در کنار خیّر و هم‌سو و هم‌گام با نیت خیرخواهانه وی، او را یاری کنیم. مراجعه خیّرین و اعتماد آن‌ها به مجموعه دانشگاه‌ها و فعالیت‌های آنها می‌تواند یکی از حلقه‌های مهم اتصال فعالیت‌های مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران شود.

دکتر زالی به تجربه‌های مشترک میان دانشگاه‌های قطب تهران در بحران‌ها و هم‌یاری آن‌ها با یک‌دیگر اشاره کرد و خواستار تقویت این همکاری‌ها برای خدمت به مردم استان تهران شد و افزود: مسئولیت اجتماعی اصناف در حوزه سلامت یکی از ظرفیت‌های کلیدی در برطرف کردن مسایل اولویت‌دار حوزه سلامت است.

مهندس حیدری‌پور، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت، در این نشست گفت: فعالیت و وظایف دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح تهران به دلیل وجود پایتخت و حجم مراجعات بسیار گسترده و خطیر است.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیّرین سلامت ضمن اشاره به وظیفه دانشگاه‌ها در آماده‌سازی بستر مناسب برای درمان مراجعین گفت: دانشگاه‌ها افزون بر این باید با دید گسترده به مسایل دیگری چون پیشگیری و بهداشت، آموزش و پژوهش و رفاه دانشجویان بپردازند و به ویژه از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی بزرگ بهره ببرند.

مهندس حیدری‌پور با پرداختن به ضرورت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی به ویژه خوابگاه‌های متاهلی در سطح تهران افزود: در نشست مشترکی که با روسای دانشگاه‌ها و شهردار تهران داشتیم، شرط شهرداری برای همکاری در این زمینه، یک‌دستی امور تهران و منفک ندیدن دانشگاه‌های علوم پزشکی بود و این نکته درستی است و دانشگاه‌ها با تجمیع منابع خواهند توانست، بر مشکلات فایق آیند و خدمات بهتری به مردم و دانشجویان ارایه دهند.

گفتنی است در این نشست که به منظور هم‌اندیشی و هم‌یاری اداره کل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیّرین سلامت و مدیران متناظر دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب تهران تشکیل شد، مباحثی مانند معافیت‌های مالیاتی و رفع بروکراسی‌های اداری در حوزه خیّرین، طراحی و برنامه‌ریزی برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی و ارایه راه‌کارهایی برای جذب منابع ایرانیان خیّر خارج از کشور مطرح شد.

مطلب قبلیهدف از استاندارد مسئولیت پذیری اجتماعی چیست؟
مطلب بعدیپاسخگویی و مسئولیت پذیری اجتماعی از وظایف مهم حوزه پرستاری است
وب سایت csrir پایگاهی است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع است. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید