تمرکز بر آموزش در دنیای پساکرونا

تمرکز بر آموزش در دنیای پساکرونا

در دوره کرونا بخش آموزش آسیب زیادی دیده و شرکتها باید توسعه آموزش و زمینه سازی برای آن را به عنوان یکی از سیاستهای مهم خود در حوزه مسئولیت اجتماعی در نظر بگیرند.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:در دوره همه گیری کرونا  آموزش  دنیا با اختلال روبرو شد.هم آموزشهای ابتدایی و تحصیلات عمومی و هم تحصیلات تکمیلی و مهارت آموزی ها. به همین دلیل شمار زیادی از شرکتهای بزرگ صنعتی اعلام کردند، بودجه های مربوط به مسئولیتهای اجتماعی خود را صرف  توسعه و تسهیل آموزش می کنند. برخی از شرکتها از قبیل ساموسنگ و شرکت هندی تاتا استیل از طریق ارایه بورسیه های تحصیلی به افرادی که قصد ورود به دوره های تکمیلی را دارند، زمینه را برای توسعه آموزش فراهم کردند.

 به عنوان مثال شرکت سامسونگ اعلام کرد ۵۴۴ نفر که قصد ادامه تحصیل در رشته آی تی  را دارند را بورسیه می کند و این افراد می توانند در دانشگاه های اروپا تحصیل کنند . این بودجه برای دانشجویان هندی در نظر گرفته شده است و شرط اصلی این است که فرد بعد از تکمیل دوره تحصیلی خود وارد یکی از شعب مطالعاتی و تولیدی شرکت سامسونگ شود. ولی ضرورتی برای بازگشت به هند برای آنها اعلام نشده است.

  شرکت تاتا استیل هم هزینه تحصیل ۱۸۰ نفر که قصد تحصیل در رشته های مرتبط با شرکت تاتا استیل دارند را می پردازد. ولی  این شرکت اعلام کرده است افرادی که بورسیه رادریافت می کنند باید بعد از تکمیل دوره تحصیل خود به هند بازگردند و در کارخانه های این شرکت کار کنند.

 در استرالیا هم طرحی برای تسهیل ورود بزرگسالان به سیستم  آموزشی و مهارت آموزی کشور ارایه شده است. دولت استرالیا دلیل این طرح را این طور اعلام کرد:« بعد از پایان همه گیری کرونا، بازار کار با نیازهای تازه ای روبرو خواهد شد. افرادی می توانند در این بازار فعالیت کنند که مهارتهای لازم را دریافت کرده باشند و از آموزشهای لازم برخوردار باشند. به همین دلیل است که نه تنها آموزش جوانان متناسب با نیازهای دنیای جدید ضروری است، بلکه آموزش افراد بزرگسالی که در این روزها شغل خود را از دست داده اند یا برای تداوم فعالیت خود نیاز به داشتن مهارتهای تازه ای دارند، نیز امری ضروری است. به همین دلیل باید زمینه برای ورود افراد به دوره های تحصیلات تکمیلی و مهارت آموزی تسهیل شود.»

 وب سایت سی اس ار نوشت:« در دوره کرونا بخش آموزش آسیب زیادی دید و شرکتها باید توسعه آموزش و زمینه سازی برای آن را به عنوان یکی از سیاستهای مهم خود در حوزه مسئولیت اجتماعی در نظر بگیرند.»

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی شرکتها در حفاظت از محیط زیست
مطلب بعدیاهمیت مشارکت کارکنان در مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید