خدمات درمانی شرکت تاتا استیل، به 10 میلیون روستایی

0
3139
خدمات درمانی تاتا استیل به روستاییان در هند

شرکت تاتا استیل، بعنوان اولین شرکت هندی در نظر دارد برای انجام مسئولیت اجتماعی خود سالانه به بیش از 10 میلیون نفر از روستائیان هندی خدمات بهداشتی ارائه دهد.این طرح در سالهای آینده نیز گسترش خواهد یافت.

در سال ۲۰۲۰ که دنیا با چالش ناشی از همه گیری کرونا روبرو شد و اقتصاد دنیا با آسیبهای بزرگی روبرو شد، استقبال کشورها از انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها بیشتر شد. در این سال توجه به مسایل  بهداشتی و درمانی در اولویت قرار داشت و استفاده از این بودجه برای واکسیناسیون عمومی هم به عنوان یک روش مناسب برای انجام مسئولیهای اجتماعی معرفی شد.

شرکت تاتا استیل هند اعلام کرد به عنوان بخشی از  مسئولیتهای اجتماعی خود طرح ارائه خدمات درمانی به سه روستا را در دستور کار قرار داده است. بر طبق این گزارش قرار است طرح ارائه خدمات بهداشتی  و درمانی به این روستاها به معنای حضور افراد متخصص در روستا و سرزدن آنها به تمامی اهالی روستا است تا در صورتیکه آنها با بیکاری روبرو هستند یا نیاز به دارو و درمان دارند، بتوانند از این خدمات برخوردار شوند.

وب سایت ایندیا سی اس آر با اشاره به این مطلب که این اولین طرح  ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان در غالب مسئولیتهای اجتماعی شرکتها است، نوشت:« هند کشور بزرگی است و برخی از روستاهای دورافتاده این کشور به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند. اما در سالهای اخیر شرکتهای زیادی برای ارائه خدمات بهداشتی به روستاها ابراز تمایل کرده اند که هیچ یک از آنها عملا وارد میدان نشده اند. شرکت تاتا استیل برای انجام مسئولیت اجتماعی خود سالانه به بیش از ۱۰ میلیون نفر که در این سه روستا زندگی می کنند، خدمات بهداشتی ارائه می دهد و در نظر دارد که این طرح را در سالهای بعد گسترش دهد.»

در کشور هند انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتهای بزرگ بر اساس قانون اجباری است و این شرکتها موظف هستند تا ۲ درصد سود خود را در هر سال برای انجام مسئولیتهای اجتماعی اختصاص دهند. اخیرا استفاده از بودجه مسئولیتهای اجتماعی شرکتها برای واکسینه کردن مردم در برابر کرونا هم  به عنوان طرحی مطلوب از طرف دولت معرفی شده است؛ ولی تاکید شده است که شرکت باید علاوه بر واکسینه کردن کارکنان خود، افرادی که در زنجیره عرضه کالا با آنها همکاری می کنند را نیز واکسینه کند.

منبع پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی شرکت و مزایای پایبندی به آن
مطلب بعدیبابک یزدانی، فرشته نجات کسب و کارهای نوپا
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید