تمرکز شرکتها روی هفت حوزه مسئولیت اجتماعی

0
2962
هفت حوزه انجام مسئولیتهای اجتماعی

مطالعات نشان داده است شرکتها در هفت حوزه به انجام مسئولیت های اجتماعی مشغول هستند.

انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتهای کوچک و بزرگ به آنها امکان می دهد که تغییراتی مثبت در محیط پیرامون خود ایجاد کنند. این تغییرات به دنبال این ایجاد می شود که شرکتها تصمیم می‌گیرند در حین  اجرای سیاستهای  اقتصادی که زمینه را برای افزایش درآمد و بزرگتر شدن بازار آنها  فراهم کند، از روشهایی برای تولید استفاده کنند که منافعی را به محیط زیست و مردم برساند یا اینکه مردم از منافع مستقیم کارشان بهره‌مند کند.

 مطالعات انجام شده توسط موسسه دیجیتال مارکتینگ نشان می دهد مصرف کنندگان احساس می‌کنند زمانی‌که از کالاها و خدمات شرکتهایی استفاده می‌کنند که در حوزه مسئولیتهای اجتماعی فعال هستند، خودشان به طور مستقیم در ارایه منفعت به جامعه سهیم هستند بنابراین زمانی‌که در مقام انتخاب بین محصولات قرار می‌گیرند، تمایل بیشتری برای خرید محصولات این شرکتها دارند و هرچه یک کشور از نظر انجام مسئولیتهای اجتماعی فعال‌تر باشد، جامعه هم از آن شرکت حمایت بیشتری می‌کند.

 تحقیقات نشان داده است انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط شرکتها زمینه را برای ایجاد اعتماد به آن شرکت در میان مردم فراهم می‌کند؛ آگاهی مردم را در مورد نیازهای دنیایی که در آن زندگی می‌کنند، بیشتر می کند و به آنها امکان می‌دهد تا مسئولیت خود را در مقابل جامعه انجام دهند.

هفت حوزه مسئولیت های اجتماعی

حال سوال این است که شرکتها در کدام حوزه ها به انجام مسئولیتهای اجتماعی خود می‌پردازند؟ مطالعات  نشان داده است شرکتها در هفت حوزه به انجام مسئولیتهای اجتماعی مشغول هستند.

 اولین و اصلی ترین حوزه کاهش ردپای کربن شرکتها است. مساله ای که این روزها در دنیا اهمیت زیادی دارد و توجه به آن هر روز بیشتر می‌شود.

دومین حوزه ارتقای سیاستهای مرتبط با بازار کار و بهبود وضعیت نیروهای کاراست.

مشارکت در حوزه‌های تجارت عادلانه و ارسال کالا برای گروه های نیازمند نیز حوزه دیگری است که این شرکتها در آن فعالیت می‌کنند.

از طرف دیگر ارائه کمک های انسان دوستانه و کمک مالی به خیریه‌ها، انجام فعالیتهای داوطلبانه در جامعه، اجرای سیاستهایی در شرکت که منافعی برای محیط زیست داشته باشد و در نهایت سرمایه گذاری هوشمند در حوزه‎های مختلف اجتماعی و زیست‌محیطی نیز بخشی ازمسئولیتهای اجتماعی شرکتها است.

در سالهای اخیر، ضرورت مهارت آموزی برای نیروهای کاری یا ارائه آموزشهای جدید به نیروهای آتی هم به عنوان بخشی از مسئولیتهای اجتماعی شرکتها تعریف شده است. دلیل توجه به این مساله هم تغییر نیازهای بازار کار در جریان چهارمین انقلاب صنعتی در دنیا است که باعث می‌شود تا مردم با مهارتهای قبلی امکان کار نداشته باشند و برای کسب درآمد نیاز به دریافت آموزشهای جدید داشته باشند.

-منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیاستارباکس به پناهجویان کار می‌دهد
مطلب بعدیبحرانهای اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکتها
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید