استارباکس به پناهجویان کار می‌دهد

شرکت استارباکس اعلام کرده است که ایجاد فرصتهای شغلی برای گروه های مختلف جامعه را اولین و اصلی ترین هدف خود می داند
شرکت استارباکس اعلام کرده است که ایجاد فرصتهای شغلی برای گروه های مختلف جامعه را اولین و اصلی ترین هدف خود می داند.

مسئولیت‌های اجتماعی ابعاد مختلفی دارد و هدف اصلی آن رساندن منفعت به مردم جامعه است. هر شرکت بسته به نوع کسب و کارشان در یک زمینه وارد می‌شود ولی هدف همه انتقال بخشی از سود حاصل از کارشان به مردم عادی جامعه است.

 یکی از این شرکتها که در سالهای اخیر در مورد مسئولیتهای اجتماعی اش گزارشهای زیادی ارایه شده است، شرکت استارباکس است. این شرکت فعال در زمینه تولید و عرضه انواع قهوه و نوشیدنی های گرم در دنیا  اعلام کرده است که ایجاد فرصتهای شغلی برای گروه های مختلف جامعه را اولین و اصلی ترین هدف خود می داند.

استخدام کهنه سربازان

 این شرکت آمریکایی که در سراسر دنیا نمایندگی دارد در وب سایت خود در مورد مسئولیتهای اجتماعی اش نوشته: «ما در نظر داریم تا سال ۲۰۲۵  بالغ بر ۲۵ هزار نفر از کهنه سربازان را استخدام کنیم تا مسئولیت خود را در قبال افرادی که برای حفظ امنیت ما تلاش کردند انجام دهیم.»

ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان

در بخش دیگری از بیانیه این شرکت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی شرکتی آمده است: «ما در نظر داریم فرصت لازم برای  اشتغال جوانان را نیز فراهم کنیم و افرادی را استخدام می کنیم که برای اولین شغل وارد بازار کار شده اند.

 استارباکس بر این باور است که  یکی از مشکلات دنیای امروز اشتغال است و در شرایطی که جوانان امکان لازم برای اشتغال را داشته باشند، از بسیاری از خطرات در امان هستند. از طرف دیگر جامعه هم فرصت رشد اقتصادی و کسب درآمد بیشتر خواهد داشت. به همین دلیل  به عنوان بخشی از مسئولیتهای اجتماعی خود، ایجاد فرصت اشتغال برای جوانان  را در دستور کار قرار دادیم  که طرحی حامی رشد اقتصادی در تمامی کشورها است.»

حمایت از پناهجویان

شرکت استارباکس اخیرا  توافق نامه هایی با سازمان ملل امضا کرده است تا بخشی از بودجه خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی را در بخش مرتبط با پناهجویان صرف کند. وب سایت سی اس آر در این زمینه می نویسد:« شرکت استارباکس توافقی با سازمان ملل امضا کرده است که به موجب آن برای حمایت از پناهجوها در کشورهای مختلف، ظرفیتی برای استخدام ۱۰ هزار پناهجو تا سال ۲۰۲۲ ایجاد و قرار است این ظرفیت افزایش پیدا کند.

این پناهجو ها می توانند در تمامی فروشگاه های استارباکس در کشورهای اروپایی و امریکایی مشغول به کار شوند و نیازی به داشتن تاییدیه های کاری یا سابقه فعالیت در این زمینه  را ندارند.»

در شرایط کنونی اقتصاد دنیا به خصوص در روزهایی که به دلیل همه گیری کرونا ، شمار زیادی از مردم بیکار شده اند اختصاص بخشی از بودجه شرکتها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی به اشتغال می تواند سیاست بسیار درستی باشد . سیاستی که منافع زیادی برای مردم و اقتصاد کشور به همراه خواهد داشت.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیدانش آموزان دبیرستانی، هدف اصلی مسئولیتهای اجتماعی
مطلب بعدیتمرکز شرکتها روی هفت حوزه مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید