جشن عاطفه‌ ها فرصت آموختن مسئولیت‌ های اجتماعی به نسل امروز است

0
2153
جشن عاطفه‌ ها فرصت آموختن مسئولیت‌ های اجتماعی به نسل امروز است

زارعی‌کوشا یکی از اهداف سنت حسنه جشن عاطفه‌ها را آموختن مسئولیت‌های اجتماعی به نسل نوجوان و نونهال عنوان کرد و گفت: جشن عاطفه‌ها فرصت آموختن مسئولیت‌های اجتماعی به نسل امروز است

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از خبرگزاری شبستان؛ «اسماعیل زارعی‌کوشا» پیش از ظهر امروز با حضور در جشن عاطفه‌ها، اظهار داشت: این سنت حسنه که طی سالیان توسط کمیته امداد حضرت امام (ره )برگزار شده، یک هدف ظاهری و روشن دارد و آن هم کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و دانش‌آموزانی است که از تمکن مالی کمتری برخوردارند، تا این نابرابری از حیث اقتصادی را قدری مرتفع کند.

استاندار کردستان کاهش نابرابری اقتصادی را کمترین دستاورد و برکت این سنت حسنه دانست و خاطرنشان کرد: فراتر و مهمتر از آن، نهادینه شدن این موضوع فرهنگی به عنوان یک امر به معروف عملی در وجود دانش‌آموزان و آحاد جامعه است.

وی افزود: این امر به همه ما یادآوری می‌کند که ما نه تنها در برابر خانواده و فرزندان خود بلکه در قبال جامعه مسؤولیم و همسایه، اقوام، همشهری و هم‌روستایی ما به نوعی به گردن ما حق دارند و باید از توان خودمان برای توانمندسازی دیگران هم بهره بگیریم.

استاندار کردستان همچنین تاکید کرد: هدف والاتر از برگزاری جشن عاطفه‌ها، آموختن مسؤولیت‌های اجتماعی به دانش‌آموزان و نسل نوجوان و نونهال است که این مهم می‌تواند در آینده جزو پایه‌های اصلی تربیتی آنها باشد.


راه‌اندازی ۱۰۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نیز در این  آیین اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها به منظور ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری و ایجاد زمینه گسترش حضور حداکثری خیرین و همچنین استفاده هدفمند منابع دولتی و مردمی برای تقویت بنیه تحصیلی جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

رضا طوسی افزود: شعار امسال این جشن پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت است تلاش داریم کمک‌هایی که جمع آوری می شود قبل از بازگشایی مدارس در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۴۲ میلیارد ریال کمک در جشن عاطفه ها از سوی مردم خیر و نوعدوست استان کردستان جمع‌آوری و قبل از بازگشایی مدارس در میان دانش آموزان توزیع شد.

به گفته وی امسال هم بیش از ۱۰۰ پایگاه ایجادی در مراکز نیکوکاری، ادارات اجرایی کمیته امداد، مصلاهای نماز جمعه و میادین اصلی شهرها و مدارس کمک های مردمی را جمع‌اوری می‌کند.

مطلب قبلیدستاوردهای مپنا در تولید برق کشور و عمل به مسئولیت‌ های اجتماعی
مطلب بعدیجامعه اسلامی با ایجاد مسئولیت اجتماعی در مسیر تعالی گام برمی‌ دارد
وب سایت csrir پایگاهی است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع است. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید