حداقل کاغذ کم مصرف کنید

کاغذبازی در ادارات و شرکتها

مسئولیت اجتماعی شرکت ها

مهندس محسن خلیلی بنیان‌گذار شرکت بوتان تعریف می کند در سالهای پیش از انقلاب با پدرش به سفر شمال رفته بود و در آنجا دید که مردم برای سوخت، درختان را قطع می کنند. او می گوید به پدرم گفتم کی می شود که ما بتوانیم به شیوه های نو به همه مناطق کشور گاز برسانیم تا آنها مجبور نباشند، برای سوخت، درختان را قطع کنند.

استفاده از چوب درختان برای سوخت، غیر از از بین رفتن جنگلها، مشکلات فراوانی هم برای زنان خانه‌دار فراهم می کرد و آنها برای پختن غذا مجبور بودند ساعت ها در میان دود روزگار بگذارنند و سلامت خود را به خطر بیندازند.

توجه به مسائل زیست محیطی با مسئولیت اجتماعی و اخلاقی شرکت‌ها گره خورده است. تقریبا اکثر شرکت های تولیدی، سعی دارند تا عوارض ناشی از صنایع خود را به نحوی جبران کنند. مانع از ورود پساب های صنعتی به حریم رودخانه ها و مناطق اطراف کارخانه شوند، جلوی نشت ذرات آلاینده در هوا را با فیلترهای مخصوص بگیرند و محیط اطراف کارگاه و کارخانه خود را با کاشت درخت، سبز کنند.

بنابر پژوهشها، شرکت‌های تولیدی که در حفظ محیط زیست کوشا هستند و یا کالاهای سازگار به محیط زیست تولید می‌کنند، نسبت به رقبای خود، دست بالا را دارند

 اگر کارخانه مرتبط با زغال سنگ دارند، علاوه بر مجهز کردن کارگران  و مهندسان به ماسک های مخصوص، با شیوه های مختلف از میزان آلودگی محیطی کم کنند، اگر کارخانه سیمان دارند، توجه ویژه ای کاهش آلاینده های هوا داشته باشند.

برخی نیز تلاش ویژه ای دارند تا محصولاتی سازگار با محیط زیست تولید کنند. به عنوان نمونه اگرکیسه های پلاستیک ۳۰۰ سال در طبیعت باقی می مانند، کیسه هایی تولید کنند که در مدت زمان کمی بدون آسیب رساندن به طبیعت جذب خاک شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بخش عمده ای از مشتریان کسانی هستند که حاضرند برای محصولی که تاثیری مثبت بر محیط زیست دارد، پول بیشتری بدهند. علاوه بر این، شرکت هایی که تلاش ویژه ای برای سازگاری تولید خود با محیط زیست انجام می دهند، مورد توجه مشتریان هستند و سعی می کنند محصولات آنها را بخرند. به این معنی که فعالیت شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در زمینه محیط زیست، نه تنها هزینه برای شرکت ایجاد نمی کند بلکه به آنها کمک می کند که با افزایش شهرت خود، بازار بیشتری به دست بیاورند.

بنابر پژوهشها، شرکت‌های تولیدی که در حفظ محیط زیست کوشا هستند و یا کالاهای سازگار به محیط زیست تولید می‌کنند، نسبت به رقبای خود، دست بالا را دارند و می توانند از این مزیت برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.

اگر شما کارخانه تولیدی ندارید که آلایندگی ایجاد می کند، اگر شرکت شما امکان ایجاد فضای سبز ندارید، دستکم می توانید با کاهش مصرف کاغذ و الکترونیکی کردن فرآیند اداری و نامه نگاری های شرکت، از میزان مصرف کاغذ کم کنید و با این کار مانع قطع شدن تعداد بیشتری از درختان بشوید.

مطلب قبلیکیسه‌های پلاستیکی فله‌ای در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
مطلب بعدیسهم شبکه‌های اجتماعی در مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید