حمایت از حوزه فرهنگ، مسئولیت مهم اجتماعی واحدهای صنعتی است

0
1175
حمایت از حوزه فرهنگ، مسئولیت مهم اجتماعی واحدهای صنعتی است

مدیرعامل شرکت تولیدی نفیس نخ در دیدار با فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، بر لزوم اهمیت حمایت و پشتیبانی واحدهای صنعتی از حوزه فرهنگ به ویژه توسعه مطالعه مفید و کتابخوانی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با حضور در کارخانه نفیس نخ با هادی غنچه مدیرعامل این شرکت در رابطه با استفاده از ظرفیت ماده 172 قانون مالیات های مستقیم و همچنین مسئولیت اجتماعی واحدهای صنعتی و تولیدی در حمایت از فرهنگ، رایزنی و تبادل نظر کرد.  

هادی غنچه مدیرعامل شرکت نفیس نخ در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی تاکید کرد: این شرکت به صورت مستمر جلسات معرفی و خلاصه نویسی کتاب را برای کارکنان برگزار می کند و توجه به امر مطالعه مفید همواره از دغدغه های ما بوده است.

وی ادامه داد: اعتقاد راسخ داریم افرادی که مطالعه بیشتری دارند، بهتر می توانند در حوزه کاری خود موفق شده و گام های اثرگذار بردارند، به همین دلیل حمایت از کتاب و کتابخوانی را از مسئولیت های مهم اجتماعی خود و این واحد صنعتی می دانیم و در راستای انجام این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

غنچه با بیان اینکه هرچه مطالعه مفید در جامعه بیشتر شود  به همان میزان می توان امیدوار بود که ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی کاهش یابد، افزود: افرادی که به صورت مرتب مطالعه می‌کنند، معمولا از نگرشی ژرف‌تر در زندگی برخوردار هستند، آرامش بیشتری دارند و اغلب زندگی باکیفیت‌تری را تجربه می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تولیدی نفیس نخ یادآور شد: کتابخانه های عمومی به عنوان بازوان فرهنگی کشور نقشی مهم و اثرگذار در ارتقای فرهنگ جامعه دارند و همراهی مدیران و مسئولان  با کتابخانه ها می تواند زمینه ساز برداشتن گام های بلندتری برای توسعه پایدار کشور باشد.

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نگاه حمایتگر مجموعه مدیریتی شرکت نفیس نخ، اظهار داشت: امروزه کتابخانه های عمومی دیگر تنها مکانی برای امانت کتاب نیستند بلکه باشگاهی برای فعالیت های متنوع و مفید فرهنگی و اجتماعی آموزشی به شمار می روند و برای توسعه خدمات، نیازمند همراهی سایر دستگاه ها و مجموعه ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری شرکت های تولیدی و صنعتی با کتابخانه ها جهت  استفاده از ظرفیت های قانونی موجود و حمایت در راستای مسئولیت های اجتماعی می تواند زمینه ساز اتفاقاتی عظیم و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ استان شود.

محمدبیگی در پایان از پشتیبانی شرکت های صنعتی که با نگاه دلسوزانه نسبت به کتاب و  کتابخانه های عمومی موجب افزایش انگیزه فعالان حوزه فرهنگ در توسعه خدمات می شوند، قدردانی کرد.

منبع: نهاد کتابخانه های عمومی کشور

مطلب قبلیگرامیداشت 11 سال تلاش دنای با عطر رویاهای کودکانه
مطلب بعدیشرکای قدرتمند: پذیرش مسئولیت اجتماعی برای آینده ای روشن تر
وب سایت csrir پایگاهی است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع است. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید