نشست مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت نفت و گاز پارس

نشست مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت نفت و گاز پارس

نخستین نشست راهکارهای اجرایی در زمینه توسعه پایدار و مسئولیت‌ اجتماعی با حضور مشاور اجتماعی وزیر نفت و مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، محمدحسین متجلی، مدیرعامل این شرکت در نشست یادشده بر اهمیت توجه به شاخص‌های توسعه پایدار در مراحل اجرای طرح‌های بزرگ صنعت نفت و گاز در مناطق عملیاتی به ویژه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تأکید کرد.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۹۰ میلیارد دلاری شرکت نفت و گاز پارس در توسعه طرح‌های بالادستی و ساخت ۱۳ پالایشگاه با ظرفیت تولید روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز و توسعه پروژه‌های مختلف زیرساختی اعلام کرد: در آستانه پایان عملیات توسعه پالایشگاه‌های میدان پارس جنوبی، باید با نگاهی آسیب‌شناسانه از نقاط قوت و ضعف گذشته در بخش توسعه پایدار بررسی‌های همه‌جانبه‌ای در مسیر اجرای طرح‌های آینده انجام شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به لزوم ارائه گزارش پایداری و مسئولیت اجتماعی پروژه‌ها ازسوی مجریان طرح‌ها، بر ضرورت تبیین دستاوردهای کشور در میدان مشترک پارس جنوبی و تنویر افکار عمومی تأکید کرد.

در ادامه این نشست امیر آرین اصل، نماینده مدیرعامل  شرکت نفت و گاز پارس در امور توسعه پایدار و مسئولیت‌ اجتماعی با اشاره به لزوم توجه به ملاحظات توسعه پایدار در پروژه‌های شرکت نفت و گاز پارس یادآور شد: مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی، پاسخگویی مناسب به ذینفعان، در قبال آثار ناشی از اتخاذ تصمیم‌ها و یا انجام فعالیت‌هایی است که‌ برای انجام ماموریت شرکت به وقوع پیوسته است بنابراین این پاسخگویی مناسب به تحقق توسعه پایدار کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکتی وظیفه‌ای همگانی است و همه واحدهای شرکت نفت و گاز پارس اعم از ستادی و غیرستادی در آن نقش دارند، تأکید کرد: در این میان، امور مرتبط با آموزش و فرهنگ‌سازی نقشی ویژه در تنویر افکار مدیران و کارکنان ایفا می‌کند، بنابراین باید به‌طور مستمر مورد توجه قرار گیرد تا فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی در فرآیندهای سازمان جاری شود.

در همین حال، بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت نیز با اشاره به تصویب و ابلاغ نظام‌نامه مسئولیت‌ اجتماعی از سوی جواد اوجی، وزیر نفت در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ و اجرای آن، همراهی شرکت‌های زیرمجموعه صنعت نفت با جوامع محلی، سازمان‌های غیردولتی بومی و شفاف‌سازی مسئولیت‌ها و رفع ابهام‌های موجود را ضروری دانست.

دارابی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری، اجرای این طرح‌ها را گامی برای حکمرانی مردم در دولت مردمی سیزدهم دانست.

وی با اشاره به اختصاص ۱۷.۵ هزار میلیارد تومان به طرح‌های مسئولیت‌ اجتماعی در شرکت ملی نفت ایران ابراز امیدواری کرد گزارش‌های مربوط به توسعه پایدار شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران به صورت یکپارچه به نهادهای بین‌المللی ارائه شود.

تأکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به جوامع محلی، توسعه کارآفرینی، اولویت‌دهی به استخدام افراد بومی، الزام پروژه‌ها به خرید از جوامع محلی و تأمین پشتیبانی مورد نیاز از مناطق میزبان پروژه‌های صنعت نفت همسو با رویکردهای دولت مردمی و وحدت رویه از دیگر مسائل مطرح‌شده ازسوی مشاور اجتماعی وزیر نفت بود.

در ادامه این نشست، سید علی موسوی، مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های عام‌المنفعه در مناطق نفت‌خیز، بر لزوم درس‌آموزی از تجارب موفق شرکت‌های بزرگ نفتی جهان و منطقه برای ارتقای برنامه‌ها و طرح‌های در حال اجرا تأکید کرد.

سخنرانی دو نفر از کارشناسان ارشد در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت با موضوع ابعاد نظام‌نامه مسئولیت‌ اجتماعی، دورنمای طراحی شده، پرسش و پاسخ و بررسی راهکارهای اجرایی مجریان و مدیران طرح‌ها، از جمله بخش‌های پایانی این نشست بود.

مطلب قبلیهوش مصنوعی AI و مسئولیت اجتماعی شرکتها
مطلب بعدیکاپ 28- فرصتی برای افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید