دیوید اتنبرو خطاب به رهبران دنیا: “جهان به شما نگاه می کند “

0
2641
دیوید اتنبرو خطاب به رهبران دنیا:

طبیعت شناس و فیلمساز کهنه کار “سر دیوید اتنبرو” (David Attenborough)،در اجلاس آب و هوایی گلاسکو COP26 خطاب به رهبران جهان گفت “داستان ما را بازنویسی کنید” تا نسل های آینده آن‌را به خاطر موفقیت یا شکستش قضاوت کنند.

دیوید اتنبرو در جمع رهبرانی چون جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفت که وضعیت اضطراری آب و هوایی “به یک عدد خلاصه می‌شود: آن هم میزان غلظت کربن در جو است “.

دیوید اتنبرو با نشان دادن فیلمی که به میزان غلظت دی اکسید کربن در جو اشاره دارد(سطح فعلی 414 قسمت در میلیون را نشان می دهد) خاطرنشان کرد:CO2تا حد زیادی تعیین کننده دمای جهانی است و ایجاد تغییر در همین یک عدد به وضوح داستان ما را ترسیم می کند.”

او ادامه داد: ما باید داستان خود را بازنویسی کنیم تا این تراژدی را به یک پیروزی تبدیل کنیم.  “به هر حال ما به عنوان بشر،بهترین حلال مشکلاتی هستیم که تا به حال بر روی کره زمین وجود داشته است و اکنون این مشکل را کاملا درک می کنیم. ما می‌دانیم که چگونه از افزایش این عدد جلوگیری کنیم و آن را معکوس کنیم و باید بتوانیم انتشار کربن را در این دهه متوقف کنیم.”

اتنبرو علیرغم عمر 95 ساله اش، با عزمی راسخ به صحنه رفت و سخنرانی خود را به همراه فیلمی ایراد کرد که 300.000 سال سطح دی اکسید کربن اتمسفر را به همراه افزایش و کاهش متوسط ​​دمای جهانی نشان می داد. در کنار این فیلم هم کلیپ هایی از فعالان زیست محیطی از سراسر جهان با پیام‌ هایی که نشان دهنده یاس و امیدشان بود به نمایش گذاشته شد.

دیوید اتنبرو بر این واقعیت تأکید کرد که آب و هوای زمین کمی بیش از 10.000 سال قبل تثبیت شد و به تمدن بشری اجازه داد تا شکوفا شود.

او افزود: هر چیزی که ما در ده هزارسال گذشته به دست آورده‌ایم، با وجود ثبات در شرایط آب و هوایی در این مدت امکان‌پذیر شده اس . اما  تاکید کرد که در حال حاضر، شرایط به لطف فعالیت های انسانی به سرعت در حال تغییر است.

اتنبرو گفت: استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب طبیعت، رویکرد ما به صنعت، ساخت‌وساز و آموزش، گاز های کربن را با سرعت و در مقیاس بی‌سابقه ای در جو آزاد می‌کند.  ما همین الان هم با مشکلات زیادی مواجه هستیم. ثباتی که همه ما به آن وابسته هستیم در حال شکستن است.

وی در ادامه با بیان اینکه “کسانی که کمترین تاثیر را در ایجاد این مشکل داشته اند، بیشترین ضربه را می بینند”، خاطرنشان کرد: فقیرترین کشورهایی که کمترین CO2 را در جو منتشر کرده اند، بیشترین بار حوادث شدید آب و هوایی را تحمل می کنند.

با این حال، اتنبرو با پیامی امید بخش سخنان خود را به پایان رساند. وی گفت: ما باید از این فرصت برای ایجاد جهانی برابر استفاده کنیم و انگیزه های ما نه از سر ترس، بلکه باید امید باشد.” همانطور که توسط هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم سازمان ملل توصیه شده است، برای جلوگیری از بی‌ثباتی هرچه بیشتر، جامعه بین‌الملل باید بر روی حفظ تغییرات دمایی در محدوده کمتر از 1.5 درجه سانتیگراد در قرن جاری تمرکز کند. برای دستیابی به این هدف، بشر به «انقلاب صنعتی جدیدی، با میلیون‌ها نوآوری پایدار» نیازمند است.

اتنبرو گفت: همه چیز در این جمله خلاصه می‌شود. نسل فعلی و نسل آینده به این کنفرانس نگاه خواهند کرد و تنها یک چیز را در نظر خواهند گرفت: آیا غلظت CO2 در جو زمین در نتیجه تعهدات انجام شده در این کنفرانس،کاهش می یابد؟ دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم پاسخ می تواند مثبت باشد.

David Attenborough: A Life on Our Planet (2020) - Photo Gallery - IMDb

دیوید اتنبرو، معتبرترین صدا در جنبش محیط زیست

دیوید اتنبرو، که مجموعه عظیمی از مستندهای طبیعت که بسیاری از آنها برنده جایزه شده اند را نوشته و ارائه کرده است، یکی از معتبرترین صداها در جنبش محیط زیست است. او کار خود را با بی‌بی‌سی در سال 1952 آغاز کرد و با تولید فیلم‌هایی، از جمله «A Life On Our Planet» که سال گذشته در نتفلیکس پخش شد، بر تخریب زیست محیطی که وی در طول زندگی‌اش شاهد بوده، تمرکز دارد

توسطپایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعفوربس
مطلب قبلیابتکار یک شرکت هندی در حوزه مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیگذار به انرژی پاک در کشورهای نفتی خلیج فارس
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید