ابتکار یک شرکت هندی در حوزه مسئولیت اجتماعی

0
2868
ابتکار یک شرکت هندی در حوزه مسئولیت اجتماعی

شرکت هندی هیمالیا، تولیدکننده بین المللی دارو و محصولات بهداشتی که مصرف کنندگان ایرانی نیز با محصولات این شرکت آشنا هستند، با ایجاد ۱۰۰ اطاق مخصوص شیردهی مادران و نوزادان، دست به اقدامی در خور توجه و مبتکرانه ای در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی زده است.این ابتکار می تواند دستمایه فعالیت شرکتهای بزرگ دارویی و تولیدکنندگان محصولات بهداشتی در ایران باشد.

با تلاشهای مستمر شرکت هیمالیا، بعنوان یکی از برند های معتبر دنیا در ارائه خدمات به مادران و نوزادان ،این شرکت اخیرا صدمین اطاق تغدیه نوزادان را در فرودگاه جیپور راه اندازی کرد.

اتاق های تغذیه نوزادان هیمالیا در 17 شهر کشور هند از جمله دهلی ، بمبئی ، بنگالورو ، حیدرآباد ، احمدآباد ، لکنو ، ایندوره ، کویمباتوره ، مانگالور و …. ایجاد شده است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، تنها 40 درصد از نوزادان زیر شش ماه در سطح جهان منحصراً از شیر مادر تغذیه می‌کنند.  این درحالی است که تغذیه با شیر مادر مزایای مادام العمری را به همراه دارد و راه را برای رشد مطلوب جسمی و روحی نوزادان هموار می‌کند.

ایجاد ۱۰۰ اطاق مخصوص شیردهی مادران و نوزادان

راجش کریشنامورتی ، مدیر بازرگانی شرکتHimalaya Wellness ، با تاکید بر اهمیت اتاق های شیردهی، می گوید: “پرستاری در ملاء عام در هند رایج نیست. زنان اغلب هنگام یافتن مکانی برای تغذیه نوزادان خود بویژه در سفر با مشکل مواجه می شوند . شرکت هیمالیا، متعهد است که بهترین مراقبت را برای مادران و نوزادان به ارمغان بیاورد. با توجه به وعده ما برای ایجاد شادی از طریق گسترش سلامتی، از سال 2012 در جهت ارائه امکانات پرستاری نوزاد بصورت بهداشتی تلاش کرده ایم. با نگاه به گذشته، ما رد پای خود در 17 تا از شلوغ ترین فرود گاه های هند بر جای گذاشتیم و تعداد زیادی از مسافران هوایی را تحت پوشش قرارداده‌ایم.”

این ابتکار در حوزه مسئولیت اجتماعی، تغذیه با شیر مادر را که برای سلامت کلیه نوزادان حیاتی است، ترویج می کند. مرکز مراقبت از نوزادان هیمالیا که در پایانه های ورودی وخروجی فرودگاه ها قرار دارد، بر ایجاد فضایی راحت که مجهز به محصولاتی مانند ضد عفونی کننده دست، شستشوی کودک و لوسیون بچه برای استفاده رایگان برا مادران و نوزادان قرار دارد،متمرکز شده است. علاوه بر جیپور، شرکت هیمالیا دارای اتاق های تغذیه کودک در فرودگاه های چنای ، پونا ، بوپال ، شیردی ، کالیکات ، تریشی و گواحاتی است.

” گاگان شارما، رئیس مالی و معاون شرکت   Lhamplمی گوید:من می خواهم به هیمالیا برای دستیابی به نقطه عطف دیگری در جهت تحقق چشم انداز خود در زمینه ایجاد فضاهای بهداشتی و راحت برای مادران مسافر و نوزادانشان با صدمین اتاق مراقبت از نوزاد خود در فرودگاه جیپور تبریک بگویم. هیمالیا، در طول همکاری  با ما درچند سال گذشته، به بخشی جدایی ناپذیر از اکوسیستم فرودگاه حیدرآباد تبدیل شده است و اتاقهای مراقبت از نوزادان ما را تبدیل به مکانی راحت با امکانات مطلوب کرده است که به والدین مسافر آرامش می دهد تا در طول سفر خود، در محیطی گرم، مهمان نواز و با استاندارد بالا به نیازهای فرزندانشان رسیدگی کنند. امیدوارم که شرکت هیمالیا این خدمات منحصر به فرد خود را گسترش دهد زیرا واقعاً کمک حال والدین است.”

زمانی که ما به دنبال حامیان اتاق های مراقبت از نوزادان در فرودگاه دهلی بودیم، بخش مراقبت از نوزادان هیمالیا، با ایده “فراهم آوردن فضایی بهداشتی و راحت برای مادران مسافر با نوزاد” انتخاب درستی بود  TIMDAA (گروه مشارکت فرودگاه بین المللی دهلی با (times innovative media)از سال 2020 مشارکت ارزنده ای را با شرکت هیمالیا داشته است ، و مشترکا تلاش می کنیم تا مادران و نوزادان مسافر را با محصولات قابل اطمینان و آرامش بخش مراقبت از نوزادان هیمالیا،در فرودگاه دهلی، تجربه به یاد ماندنی ارائه دهیم. ما به شرکت هیمالیا BabyCare ایجاد صدمین اتاق مراقبت از نوزاد را تبریک می گوییم و برای آنها آرزوی موفقیت های بیشتری می کنیم. “

توسطپایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعCSR Journal
مطلب قبلینشست تغییرات اقلیمی گلاسکو، موفقیت یا شکست
مطلب بعدیدیوید اتنبرو خطاب به رهبران دنیا: “جهان به شما نگاه می کند “
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید