مراقب کسب و کارهای کوچک باشید

مهمترین مسئولیت شرکتهای بزرگ در سال 2021 حمایت از شرکتهای کوچک و متوسط است که در سال گذشته بخاطر کرونا آسیب دیده اند

0
3137
مسئولیت اجتماعی شرکتها در قبال کسب و کارهای کوچک

مجله فوربس در گزارشی با اشاره به آسیبهای وارد به کسب و کارهای کوچک آمده بخاطر پاندمی کرونا ، از حمایت شرکتهای بزرگ از آنها در راستای انجام مسئولیت اجتماعی  یاد می کند.

سال ۲۰۲۱ تفاوتهای زیادی با سال های قبل از کرونا دارد و مسئولیت اجتماعی شرکتها نیز در حوزه‌های مختلف نسبت به سال قبل تفاوت زیادی خواهد داشت.

بر طبق گزارش منتشر شده توسط فوربس مسئولیت اجتماعی شرکتها بر مبنای نیازهای سال و ویژگیهای اقتصادی کشورها تغییر می کند.در این گزارش آمده است:«در سال2020 بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط در دنیا آسیب دیدند و بسیاری از ادامه کار بازماندند.به همین دلیل است که حمایت از کسب و کارهای کوچک و آسیب دیده به یکی از مهمترین مسولیتهای اجتماعی شرکتها تبدیل می شود.

از بین رفتن کسب و کارهای کوچک می تواند آسیب زیادی به اقتصاد وارد کند و باعث از بین رفتن فرصتهای شغلی زیادی شود. به همین دلیل ورود به این حوزه از مسئولیتهای اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

در واقع شرکتهای بزرگ که بخشی از بودجه خود را برای تاثیر گذاری در جامعه در نظر می گیرند، می‌توانند از این بودجه برای ارایه کمک های مالی بلاعوض به کسب و کارهای کوچک استفاده کنند. این کار باعث می شود تا کسب و کارهای کوچک و متوسط احیا شوند و با بازگشت آنها به بازار کار ،از افزایش بیکاری و از بین رفتن فرصتهای شغلی جلوگیری شود.»

طبق این گزارش تخصیص بودجه های مرتبط با مسئولیتهای اجتماعی شرکتهای بزرگ به  شرکتهای متوسط و کوچک  و حمایت از آنها به معنای حمایت از اقتصاد کشور، حمایت از بازار کار و در نهایت احیای زیرساختهای مالی کشور است.

باید در نظر داشت که از بین رفتن کسب و کارهای کوچک می تواند آسیب زیادی به اقتصاد وارد کند و باعث از بین رفتن فرصتهای شغلی زیادی شود. به همین دلیل ورود به این حوزه از مسئولیتهای اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

در  امریکا اخیرا گزارشهایی در مورد ورود به این حوزه منتشر شده است . اتاق بازرگانی امریکا اعلام کرده است تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ، حمایت از کسب و کارهای کوچک و آسیب پذیر را شروع کرده اند.

به عنوان مثال کسب و کارهایی که مالک آنها سیاه پوستان هستند، یا کسب و کارهایی که در محله‌های فقیر مشغول به کار بودند و در این روزها به دلیل ویژگی های اقتصادی منطقه بیش از کسب و کارهای فعال در مناطق ثروتمند آسیب دیده اند، در فهرست کسب و کارهایی قرار گرفته اند که  این منابع مالی را دریافت می کنند.

 از طرف دیگر طرحی برای تخصیص بودجه های مرتبط با مسئولیتهای اجتماعی شرکتهای بزرگ به رستوران ها و کافی شاپ های کوچک مطرح شده است. زیرا کسب و کارهایی که با سرمایه های کوچک راه اندازی شده بودند به علت تعطیلی های پی در پی، آسیب زیادی دیده و  تعطیل شده‌اند یا در خطر تعطیلی قرار گرفته اند. به همین دلیل حمایت از آنها با استفاده از بودجه مسولیتهای اجتماعی شرکتها در امریکا مطرح شده است.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی تویوتا در پسا کرونا
مطلب بعدیپژمان نوزاد؛ کارآفرینی که از ماست‌فروشی شروع کرد
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید