مسئولیت اجتماعی تویوتا در پسا کرونا

برنامه شرکت تویوتا برای آموزش و مهارت آموزی به نیروی کار در سال 2021

0
3152
مسئولیت اجتماعی تویوتا

شرکت تویوتا ارائه خدمات آموزشی و مهارتی به نیروهای کاری فعلی و جوانان آماده به کار را به عنوان بخش مهمی از مسئولیت اجتماعی خود در سال 2021 می داند .قرار است در اولین گام این طرح در نمایندگی تویوتا در کشور هند اجرا شود

با همه گیری کرونا و شروع انقلاب چهارم صنعتی در دنیا، بسیاری از مردم بیکار شدند و شمار زیادی هم مهارتهای مناسبی برای کار در این دوره تازه نداشتند.

افزایش بیکاری هم می تواند اقتصاد را با چالشهای زیادی روبرو کند و هم می تواند کسب و کارها را با کمبود نیروی انسانی توانمند روبرو کند. به همین دلیل است که در مورد ضرورت آموزش به خصوص در دوره پسا کرونا صحبت می شود.

حال شرکت تویوتا خبر از ایجاد دوره های مهارت آموزی به منظور آماده کردن نیروی کار برای دوره پسا کرونا داده است. این شرکت ارایه خدمات آموزشی و مهارتی به نیروهای کاری فعلی و جوانان آماده به کار را به عنوان بخش مهمی از مسئولیت  اجتماعی خود در سال ۲۰۲۱ می داند و قرار است در اولین گام این طرح را در نمایندگی خود در کشور هند اجرا کند.

نشریه سی اس آر با اعلام این خبر می نویسد:« کشورهای در حال توسعه دنیا در مقایسه با کشورهای صنعتی آسیب بیشتری را متحمل شده اند. دراین کشورها دولت بودجه لازم برای حمایت از مردم و کسب و کارها را نداشته و به همین دلیل انتظار می رود تاثیر این بحران  اقتصادی روی کشورها ماندگار و طولانی باشد.»

ارائه خدمات آموزشی تویوتا به نیروی کار

وب سایت رسمی نمایندگی تویوتا در کشور هند، از ارایه خدمات آموزشی  ومهارتی برای نیروهای کار در این شرکت خبر داده است. این خبر در شرایطی منتشر می شود که موج بزرگی از بیکاری به دلیل تغییرات تکنولوژیکی و تغییر رویکرد دنیا در مورد نحوه کار ایجاد شده است.

در سایت تویوتا آمده است:« طبقات پایین اقتصادی هم از نظر سطح آموزش پایین تر از طبقه متوسط و بالای اقتصادی هستند و هم سطح مهارت پایین تری دارند. این افراد معمولا توان مالی لازم برای مهارت آموزی در طول سالهای بزرگسالی را ندارند و به همین دلیل است که در شرایطی مانند پاندمی بیکار می‌شوند و دیگر توان جذب شدن به بازار کار را ندارند. شرکتهای بزرگ در جریان بحران های بزرگ و در جریان انقلاب های بزرگ صنعتی موظف هستند،مسئولیت آموزش نیروی کار و ایجاد مهارتهای تازه در آنها را بر عهده بگیرند و در نظر داشته باشند که این مسئولیت بزرگی در مقابل جامعه است.»

وب سایت سی اس آر  ضمن اشاره به اقدام شرکت تویوتا، بر این نکته  تاکید دارد که شرکتهای بزرگ باید مسئولیتهای اجتماعی خود را متناسب با شرایط  اقتصادی کشور میزبان آنها و دنیایی که در آن زندگی می کنیم، طراحی کنند و در شرایط فعلی هم  آموزش و مهارت آموزی یک اولویت است.

منبع:پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیمسئولیت شرکتها در سال پیش رو
مطلب بعدیمراقب کسب و کارهای کوچک باشید
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید