مسئولیت اجتماعی را باید بین دانش‌‌ آموزان نهادینه کرد تا قهرمانان تبدیل به پهلوانان شوند

0
2226
مسئولیت اجتماعی را باید بین دانش‌‌ آموزان نهادینه کرد تا قهرمانان تبدیل به پهلوانان شوند

 تفاهم‌نامه «دختران آفتاب» با هدف توسعه ورزش همگانی در مدارس شبانه‌روزی دختران، بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به امضا رسید

  

به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از پانا، وزیر آموزش و پرورش ‌بر ضرورت نهادینه شدن مسئولیت اجتماعی بین دانش‌آموزان تاکید کرد تا از این طریق، قهرمانان تبدیل به پهلوانان شوند.

یوسف نوری در آیین ‌افتتاح ۱۰۱۷ پروژه ورزشی ‌و آغاز چهلمین دوره مسابقات ورزشی درون مدرسه‌ای اظهار داشت: قدردان کسانی هستم که زحمت‌های فراوانی کشیدند تا ما امروز گردهم بیاییم و امیدوارم این فعالیت‌ها تداوم‌ داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر ما در زمینه ورزش همگانی، استعدادیابی را انجام دهیم و بتوانیم فضاهای ورزشی را توسعه دهیم، شاهد نا‌م‌آوری‌ها و موفقیت‌های فراوانی خواهیم بود و این امر با حضور مدیران فعالی که داریم، تحقق خواهد یافت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مراسم افتتاح پروژه‌های طرح شهیدسلیمانی با همت معاونت تربیت بدنی انجام شده و ان‌شالله تا پایان سال ۲۱۰۰ طرح به بهره‌برداری خواهد رسید و ۴۰ درصد به فضاهای ورزشی کشور افزوده می‌شود.

نوری با بیان اینکه در سفرهای استانی رییس‌جمهور موضوعات تربیت بدنی مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: از جمله مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، تخصیص اعتبار برای تکمیل استخرهای‌ نیمه‌کاره در استان‌های مختلف است. همچنین بحث استعدادیابی آغاز شده و شروع آن در استان اصفهان بوده است؛ بر این اساس دانش‌آموزان به رشته‌هایی که تمایل دارند هدایت می‌شوند تا سریعتر نتیجه مطلوب حاصل شود و پس از آن تحت تعلیم وزارت ورزش و جوانان قرار گیرند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع احیا کردن ورزش صبحگاهی از دیگر مواردی است که در ورزش همگانی مورد توجه قرار گرفته و استفاده از فضاهای ورزشی مدارس برای محله‌ها یکی دیگر از اقدامات قابل توجه است که می‌توان به آن اشاره داشت.

نوری با اشاره به اینکه باید قهرمانی را تبدیل به پهلوانی کرد، تصریح کرد: افرادی مانند محمدرضا طالقانی و رسول خادم از جمله قهرمانان کشتی کشورمان هستند که قهرمانی را در راه کار خیر قرار داده‌اند و تبدیل به پهلوانان نامدار ما شده‌اند.

وی گفت: مسئولیت اجتماعی را باید در بین دانش‌‌آموزان نهادینه کرد تا قهرمانان تبدیل به پهلوانان شوند. جامعه ما از این قهرمانان بسیار دارد، قهرمانانی چون شهید مهدی پور، شهید ابراهیم هادی و شهید طوقانی.

وزیر آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: ان‌شالله در راه پیشرفت ورزش کشور گام برداریم، امروز نیاز دانش‌آموزان به این ساحت جدی است و باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم.

در ادامه این آیین از مادر شهید طوقانی، شهید ورزشکار هشت سال دفاع مقدس توسط وزیران آموزش و پرورش و ورزش و جوانان تجلیل به عمل آمد.

در مراسم افتتاحیه ۱۰۱۷ پروژه ورزشی و آغاز چهلمین دوره مسابقات آموزشگاهی کشور، مسئولان فدراسیون فوتبال از وزیر آموزش و پرورش تجلیل کردند و تفاهم‌نامه دختران آفتاب با هدف توسعه ورزش همگانی در مدارس شبانه‌روزی دختران به امضا رسید.

مطلب قبلیتوزیع سهم بنگاه‌ های اقتصادی هرمزگان در حوزه مسئولیت‌ های اجتماعی متوزان نیست
مطلب بعدیکارخانجات و معادن طبق قانون باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
وب سایت csrir پایگاهی است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع است. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید