انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی با نگاه جهانی
جهت گیری تازه مسئولیت اجتماعی شرکتهای آلمانی

0
3053
مسئولیت اجتماعی شرکتی در آلمان

انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی در کشور آلمان  اجباری نیست ولی بسیاری از شرکتهای این کشور خود را به انجام این مسئولیت ها  پایبند میدانند.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها محدود به زمان و مکان نیست و شرکتهای بزرگ علاوه بر ارایه خدمات به مردم کشور خود، اقدام به خدمت رسانی به جامعه جهانی می کنند. این سیاست در کشور آلمان با جدیت زیادی پیگیری می شود و در ماده مسئولیتهای اجتماعی شرکتها که در اساسنامه شرکتها مطرح شده است به ضرورت داشتن نگاهی جهانی به این مسئولیت تاکید شده است. باید در نظر داشت انجام مسئولیتهای اجتماعی در  آلمان اجباری نیست ولی شمار زیادی از شرکتها در این حوزه فعال هستند.

 وب سایت ای اف اس متعلق به کشور آلمان در گزارش اخیر خود طرح های مناسب انجام مسئولیتهای اجتماعی برای شرکتهای آلمانی در سال جدید را این طور بیان کرده است:« شرکتهای بزرگی که دفاتر زیادی در سراسر دنیا دارند، برای انجام مسئولیتهای اجتماعی باید به نیازهای جوامع مختلف توجه داشته باشند. به همین دلیل است که سیاست حمایت مالی از نیازمندان کشورهای کشورهای مختلف و ارایه کمکهای مالی بلاعوض به آنها در زمره اولین و اصلی ترین سیاستها است. اما یک سیاست دیگر هم وجود دارد که شرکتها باید در این سال مد نظر قرار دهند و آن توجه به مسایل زیست محیطی و استفاده بهینه از منابع انرژی های فسیلی است. »

این وب سایت در ادامه می نویسد:«استفاده از تکنولوژی های هوشمند، برگزاری جلسات به صورت آنلاین  و کاهش هزینه های ناشی از سفرهای غیر ضروری از اولین و اصلی ترین سیاستهایی است که باید در سال جدید در نظر گرفته شود. البته باید در نظر داشت که شاید نیاز به برگزاری جلسات حضوری هر از چند گاهی یک بار وجود داشته باشد که این نیاز باید مد نظر قرار بگیرد ولی برگزاری جلسات هفتگی دیگر نیازی به حضور تمامی اعضا، صرف زمان زیاد برای جمع شدن در یک فضا و مصرف حجم زیادی انرژی فسیلی و در نتیجه انتشار کربن ندارد. باید با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا  از این هزینه ها جلوگیری کرد.»

در انتهای این گزارش اصلی ترین سیاستی که باید در سال جاری در دستور کار شرکتها قرار بگیرد، کاهش انتشار کربن و سرمایه گذاری روی تکنولوژی های کم آلاینده ، عنوان شده که در صورت عدم اجرای این سیاست روزهای سخت تری در انتظار اقتصاد جهان خواهد بود و اثرات منفی آن را تمامی شرکتها حس خواهند کرد.

مطلب قبلیمردم، دولت و زلزله
مطلب بعدیکارآفرینی در خانواده توکلی، از کبریت سازی تا ماشین سازی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید