چگونه بر مسئولیت اجتماعی شرکت خود نظارت داشته باشید

0
3023
بر مسئولیت اجتماعی شرکت خود نظارت داشته باشید

نظارت بر فعالیت شرکت ها در حوزه مسئولیت اجتماعی، مستلزم توجه دقیق به نحوه تغییر عملکرد به منظور آمادگی سریع برای ایجاد سازگاری است

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:مباحثی مانند تبعیض، حقوق بشر، حقوق کارگران و پایداری به طور فزاینده ای در ارزیابی یک شرکت و استراتژیهای آن محوریت دارد.پیش از این، برخی از این عوامل کاملاً نادیده گرفته می شدند، اما اکنون به لطف رسانه های جدید و اشکال مختلف ارتباطی، این مباحث هر روز بیشتر  اهمیت پیدا می کنند و به عنوان متغیرهایی جهت مقایسه شرکتها تبدیل می شوند.

نظارت بر فعالیت شرکت ها در حوزه مسئولیت اجتماعی، مستلزم توجه دقیق به نحوه تغییر عملکرد به منظور آمادگی سریع برای ایجاد سازگاری است. نظارت بر رسانه های دیجیتال می تواند به شرکتهایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی فعالیت می کنند، کمک کند تا این تغییرات را برای ایجاد یک استراتژی مفید، انجام دهند.

آنچه که مردم درباره شرکت شما فکر می کنند برای کسب موفقیت آن بسیار مهم است. با ساختن تصویری مثبت که به آن اعتقاد دارید، می توانید نامی برای شرکت خود در راستای شهرت اجتماعی ایجاد کنید.در محیط آگاهانه اجتماعی امروز ، کارکنان و مشتریان به دنبال مشاغلی هستند که مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)  را در اولویت قرار دهند.

در واقع مسئولیت اجتماعی شرکتی، روش تجاری در حال تحولی است که توسعه پایدار را در مدل تجاری شرکتها گنجانده است. این نگرش  تأثیر مثبتی بر عوامل اجتماعی، اقتصادی و محیطی دارد.  مسئولیت اجتماعی از طریق بهبود بخشیدن به تصویر یک شرکت ، ایجاد نام تجاری و  و بوجود آوردن انگیزه در کارآفرین به عنوان صاحب کسب و کار ، بر تجارت تأثیر مثبت می گذارد. مصرف کنندگان، کارکنان و ذینفعان هنگام انتخاب نام تجاری یک شرکت، شروع به اولویت بندی فعالیت ها در حوزه CSR می کنند.

بسیاری از شرکتها با درک اهمیت مسئولیت اجتماعی برای ذینفعان خود ، اکنون بر چند محور گسترده در حوزه CSR تمرکز کرده اند:

تلاش های زیست محیطی:

یکی از محورهای اصلی مسئولیت اجتماعی شرکتی ، محیط زیست است از قبیل مصرف کمتر پلاستیک ، سوخت و غیره

نیکوکاری:

مشاغل می توانند مسئولیت اجتماعی خود را با اهدای وجه نقد ، محصولات یا خدمات با اهداف غیرانتفاعی انجام دهند. شرکتهای بزرگتر تمایل دارند تا منابع زیادی را صرف خیریه ها و برنامه های جوامع محلی کنند.

شیوه های اخلاقی کسب و کار:

شرکتها با رفتار عادلانه و اخلاقی نسبت به کارکنان می توانند مسئولیت اجتماعی خود را نشان دهند.

داوطلب شدن:

شرکت در رویدادهای داوطلبانه شفافیت زیادی را در مورد صداقت یک شرکت نشان می‌دهد.با انجام کارهای خیر و بلاعوض ، شرکتها می توانند نگرانی خود را در مورد مسائل خاص نشان داده و تعهد خود نسبت به سازمانهای خاص را ابراز کنند.

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی و اهمیت رسانه های دیجیتال
مطلب بعدیتعهد “لگو”، بعنوان برند اسباب بازی پایدار
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید