تعهد “لگو”، بعنوان برند اسباب بازی پایدار

0
3175
تعهد
شرکت لگو از طریق ابتکارات درحوزه مسئولیت اجتماعی، نه تنها جایگاه ویژه ای در قلب مردم به دست آورده؛ بلکه احترام خود را به محیط زیست و همچنین جامعه نشان داده است.

همچنان که جهان از آلودگی ناشی از پلاستیک آلوده تر می‌شود، مردم نیز نسبت به انتخاب محصولاتی که آلودگی پلاستیک را به حداقل می رسانند، حساس تر می شوند. چنین فعالیت‌هایی توسط مصرف کنندگان الهام بخش بسیاری از مشاغل می‌شود و آنها را به سمت پایداری سوق می دهد. یکی از این شرکت ها، شرکت لگو(LEGO) است.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:شرکت لگو اعلام کرده است، از این پس برای ارائه محصولات خود، بسته های کاغذی را جایگزین بسته بندی پلاستیکی می کند. این حرکت نتیجه دریافت صدها نامه ای بود که کودکان به این شرکت فرستاده بودند و از آنها درخواست کرده بودند که محصولات خود را بصورت پایدارتری ارائه دهند.همچنین این نامه های الهام بخش شرکت لگو‌ را واداشت تا تحقیقاتی را جهت پیدا کردن راهی برای جایگزینی بلوکهای پلاستیکی پیدا کند.در این راستا شرکت لگو اعلام کرده است که در ظرف مدت سه سال، 400 میلیون دلار  برای “تسریع ابتکار عمل در حوزه پایداری و مسئولیت اجتماعی “سرمایه گذاری خواهد کرد.همچنین این غول اسباب بازی سازی اعلام کرده که تا سال۲۰۲۵ کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را هنگام ارائه محصولات خود کاملا حذف خواهد کرد. انتظار می‌رود از سال آینده، طرح آزمایشی تولید و توزیع کیسه های کاغذی قابل بازیافت در این شرکت انجام شود.

علاوه بر این، این شرکت در توسعه آجر های پلاستیکی (لگو) و ارائه آنها در بسته بندیهای پایدار نیز سرمایه گذاری خواهد کرد، به طوری که این شرکت خانوادگی به دنبال افزایش استفاده از موادی مانند ساقه نیشکر در  ساخت به اصطلاح “آجرهای زیستی” خود خواهد بود و به تحقیقات در زمینه توسعه پلاستیک های پایدار ساخته شده از منابع تجدیدپذیر و بازیافتی نیز ادامه خواهد داد.

گروه LEGO با گام برداشتن در جهت کاهش ردپای کربن نه تنها در ارائه محصولات، بلکه همچنین در نحوه تولید و توزیع آنها نیز تاکید دارد و تا سال ۲۰۲۲ برای فعالیتهای تولیدی خود، هدفی مبنی بر حذف کامل کربن را تعیین کرده است که این هدف با اقداماتی مانند نصب صفحات خورشیدی در همه کارخانه ها و همچنین تهیه انرژیهای تجدیدپذیر صورت می پذیرد.لگو همچنین تلاش می کند تا سال 2022 نسبت به سال 2019 مصرف آب را نیز تا 10 درصد کاهش دهد.

از دیگر اقدامات خوب این شرکت برای کاهش ضایعات تولید شده توسط محصولات خود، می توان به راه‌اندازی برنامه هایی که مردم را به اهداء آجرهای از پیش استفاده شده و استفاده مجدد آن توسط کودکان نیازمند،تشویق می‌کند؛ اشاره کرد. شرکت لگو قبلاً نیز در همین زمینه فعالیتهایی را به انجام رسانده است. بعنوان مثال طرح Lego Replay یا بازی مجدد لگو،یکی از این طرح ها است که در ایالات متجده اجرا شده است. در این طرح  مصرف کنندگان می بایستی آجرهای خود را به باشگاه های پسران و دختران در شهر بوستون ارائه دهند. همچنین این برنامه تا قبل از پایان سال 2022 در دو کشور دیگر نیز اجرا خواهد شد.

 شرکت لگو از طریق این ابتکارات درحوزه مسئولیت اجتماعی، نه تنها جایگاه ویژه ای در قلب مردم به دست آورده؛ بلکه احترام خود را به محیط زیست و همچنین جامعه نشان داده است.

مطلب قبلیچگونه بر مسئولیت اجتماعی شرکت خود نظارت داشته باشید
مطلب بعدینقش اجتماع در مسئولیت اجتماعی شرکتی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید