مقابله با کرونا، مهمترین مسئولیت اجتماعی شرکتهای هندی

0
2618
مقابله با کرونا،مهمترین مسئولیت اجتماعی شرکتها در هند

در این روزها که کشور هند با موج تازه ای از همه گیری کرونا روبرو است و روزانه صدها هزار نفر به این ویروس مبتلا می شوند و هزاران نفر جان خود را از دست می دهند، دولت این کشور از شرکتها خواسته است تا تامین زیرساختهای مرتبط با بیماری کرونا را به عنوان اصلی ترین و مهمترین بخش از انجام مسئولیتهای اجتماعی خود در نظر بگیرند.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:بر اساس گزارش دولت هند که در روز پنجم ماه می منتشر شد، شرکتها می توانند بودجه های مربوط به انجام مسئولیتهای اجتماعی را برای تهیه تجهیزات بیمارستانی، دستگاه های تامین اکسیژن، ونتیلاتورها، سیلندرها و دیگر وسایل مورد نیاز بیمارستانی صرف کنند. ضمن اینکه مشارکت در فرآیند تامین واکسن و واکسینه کردن مردم هم می تواند بخشی از مسئولیتهای اجتماعی آنها باشد.

 در گزارش رسمی دولت به این نکته تاکید شده است که امروزه اصلی ترین چالش در کشور هند، مبارزه با کرونا است و شرکتها می توانند ضمن مشارکت برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی برای مبارزه با این بیماری، در ساخت بیمارستان های صحرایی ، مراکز موقتی نگهداری از بیماران و حتی مراکز واکسیناسیون مشارکت کنند و حتی بخش خصوصی می تواند با وارد کردن واکسن، سرعت واکسیناسیون را در کشور افزایش دهد.

کشور هند تا روز پنجم ماه می سال جاری بالغ بر ۱۵۷ میلیون دوز واکسن تزریق کرده بود ولی در نظر دارد تا نیمه امسال شمار واکسن های تزریق شده به مردم را به بیش از ۳۰۰ میلیون دوز برساند. ولی باید در نظر داشت تا زمانی که تمامی جمعیت افزون بر یک میلیارد نفری این کشور واکسینه نشوند، امکان کنترل بحران کرونا در این کشور وجود ندارد به همین دلیل واردات هم در دستور کار دولت قرار گرفته است تا سرعت واکسیناسیون را بیشتر کند.

وب سایت بیزینس استاندارد هم به تلاشهای انجام شده توسط شرکتها برای تسریع روند مقابله با کرونا اشاره کرده و نوشته است:« در یک سال گذشته شرکتها بودجه های مربوط به انجام مسئولیتهای اجتماعی را برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی  بیماران کرونایی اختصاص دادند. ولی با توجه به این مساله که بحران کرونا همچنان ادامه دارد، انتظار می رود نیاز برای استفاده از این بودجه ها تا انتهای سال و حتی تا اواسط سال بعد هم ادامه خواهد داشت.»

مطلب قبلیسه تغییر مهم جهان در پساکرونا
مطلب بعدیطرح ابتکاری امارات برای یکپارچه سازی مسئولیت اجتماعی شرکتها
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید