طرح ابتکاری امارات برای یکپارچه سازی مسئولیت اجتماعی شرکتها

0
3061
طرح ابتکاری امارات برای یکپارچه سازی مسئولیتهای اجتماعی شرکتها

در این روزها که کشورهای مختلف برای پیشگامی در عرصه مسئولیتهای اجتماعی با هم رقابت می کنند، راه اندازی صندوق  انجام مسئولیت اجتماعی شرکتها در امارات  گام بلندی برای این کشور است.

به گزارش  پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از  گلف نیوز، چهار کمیته حرفه ای مسئولیت راه اندازی این صندوق را بر عهده دارند و در صدد هستند تا شاخص انجام مسئولیتهای اجتماعی را برای شرکتهای اماراتی تهیه کنند تا از این طریق شرکتهای فعال در این کشور بتوانند با این شاخص با هم مقایسه شوند.

قرار بر این است که برچسب انجام مسئولیت های اجتماعی شرکتها نیز ایجاد شود که هر شرکت بر مبنای شاخصی که دارد، این برچسب را دریافت خواهد کرد و به عنوان نمادی از عملکردش در پرونده شرکت ثبت خواهد شد.


چشم انداز صندوق مسئولیت اجتماعی

تبدیل امارات متحده عربی به عنوان رهبر جهانی در مسئولیت اجتماعی شرکت ها.

ماموریت صندوق مسئولیت اجتماعی

ایجاد بستری که شرکتها را تشویق می کند تا به طور فعالانه درگیر اقدامات مسئولانه اجتماعی شوند. و این امر منجر به تأثیر مثبت اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی مطابق با اولویت های امارات و اهداف توسعه پایدار خواهد شد.

اهداف:

افزایش آگاهی جامعه از مسئولیت اجتماعی.
فعال سازی مشارکت بخش دولتی و خصوصی در  توسعه پایدار
تدوین چارچوبهای مسئولیت اجتماعی برای تنظیم و ارتقا مسئولیت پذیری اجتماعی.
ایجاد سیستم پاداش برای شرکت ها و نهادهای تجاری
مشارکت مستقیم شرکت ها در پروژه های توسعه پایدار مطابق با اولویت های امارات و اهداف توسعه پایدا


گلف نیوز با اشاره به این مطلب که انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها، فرصتی را در اختیار آنها قرار می دهد تا مستقیما با جامعه در ارتباط باشند و زمینه را برای بهتر شدن شرایط زندگی در کشور فراهم کنند؛ نوشت:«  امارات بر این باور است که برای تحقق اهداف اقتصادی، اجتماعی ، زیست محیطی و انسانی باید تمامی شرکتها نقش فعالی داشته باشند. زیرا یک جامعه پویا و در حال رشد می تواند زمینه را برای رشد درآمد شرکتها فراهم کند و در جامعه ای فرتوت و بیمار هم هیچ شرکتی امکان رشد و درآمد زایی نخواهد داشت.»

قرار بر این است که چهار کمیته  حرفه ای صندوق مسئولیت اجتماعی، در مورد سیاست گذاریها، پروژه ها و نحوه تامین مالی پروژه های مسئولیت اجتماعی شرکتها، تصمیم گیری کنند و به عنوان صندوقی ملی برای جمع آوری منابع مالی در اجرای طرح های اجتماعی مشارکت کنند. در واقع  شرکتها می توانند به جای حضور مستقیم در پروژه های مسئولیت اجتماعی، اقدام به ارایه منابع مالی به این صندوق کنند و در یکی از پروژه های آنها مشارکت داشته باشند.

 گلف نیوز بر این باور است که انجام مسئولیتهای اجتماعی به صورت برنامه ریزی شده و یکپارچه می تواند تاثیر مثبت بیشتری روی جامعه داشته باشد، زیرا این صندوق با استفاده از داده های دولتی می تواند بهترین زمینه برای سرمایه گذاری را انتخاب کند، یا بودجه خود را برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در حوزه های مختلف تقسیم کند.

 البته شرکتها می توانند بخشی از بودجه خود را از طریق  صندوق مسئولیت اجتماعی  برای انجام وظایف خود در ارتباط با مسئولیت های اجتماعی اختصاص دهند و بخش دیگر آن را خود راسا برای پروژه های عام المنفعه هزینه کنند. ولی باید گزارش دقیقی در مورد انجام مسئولیتهای اجتماعی خود در اختیار دولت قرار دهند

مطلب قبلیمقابله با کرونا، مهمترین مسئولیت اجتماعی شرکتهای هندی
مطلب بعدیبخش خصوصی هند در خط اول مبارز ه با کرونا
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید