کرونا و مسئولیت اجتماعی شرکتها در کشور امارات

کرونا و مسئولیت اجتماعی در مارات متحده عربی-1
استفاده از بودجه مسئولیتهای اجتماعی به منظور سالم سازی و ایمن سازی دفاتر کاری در امارات متحده عربی

هر کشوری بسته به نیازهای خود ، اقدام به تخصیص بودجه هایی مربوط به بخش مسئولیت اجتماعی برای حل مشکلات ناشی از کرونا کرد و امارات هم از این قاعده مستثنی نبود.

کشور امارات متحده عربی،یکی از کشورهایی است که در مورد صرف بودجه مسئولیتهای اجتماعی  سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ برای ایمن سازی دفاتر کاری و مناسب کردن وضعیت برای بازگرداندن نیروها به محیط های کاری اقدام موثری انجام داده است.

 به گزارش نشریه اینترپرتر، بخش اعظم بودجه شرکتها در کشور امارات متحده عربی در حوزه مسئولیتهای اجتماعی برای عبور از مشکلات ناشی از کرونا، جهت ایجاد فضایی سالم برای فعالیت نیروهای کار استفاده شده است.

 در این گزارش آمده است:« سالم سازی محیط کار برای حضور نیروها، نیازمند اضافه کردن تجهیزات بهداشتی و ضد عفونی کننده و افزایش هزینه های انسانی برای تمیز کردن محیط کار است. از طرف دیگر در بسیاری از ادارات فضاهای کاری افراد از هم جدا  شد که این کار از طریق پارتیشن ها و دیوارهای پیش ساخته انجام شد. تمامی هزینه هایی که شرکتها برای مساعد سازی محیط کار صرف کردند در قالب بودجه های مربوط به مسئولیتهای اجتماعی شرکتها بود.»

در ادامه این گزارش آمده است:« ایجاد محیطی سالم، ایمن و شاد برای حضور نیروهای کاری در شهر دوبی یک ضرورت است و هر سه مساله در شرایط کرونایی این روزهای دنیا از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخورداراست. باید افراد احساس کنند در صورت بازگشت به دفتر کاری امنیت دارند و شرکت مسئولیت نظافت و ضدعفونی کردن تمامی سطح را بر عهده دارد و امکاناتی شامل وسایل ضد عفونی کننده، فاصله گذاری اجتماعی و دیگر نیازهای این دوران تامین شده است . هم اکنون بخش زیادی از ادارات و موسسات در دوبی این وضعیت را دارند.»

 افزایش فاصله میزهای کارمندان، قرار گرفتن پارتیشن در میان میزهای نیروهای کاری، اضافه شدن وسایل ضدعفونی کننده روی میز افراد و یک دستگاه شامل مواد ضد عفونی در هر بخش اداره  از جمله این کارها است. از طرف دیگر کاهش شمار افراد در دفاتری که جلسات کاری برگزار می شود هم یک مساله با اهمیت است. نکته دیگر هم ضدعفونی کردن اتاق های جلسه بعد از پایان جلسه است که می تواند کمک بزرگی برای ایجاد اطمینان در کارمندان باشد.

در ادارات بزرگ کشور امارات، استفاده از بودجه مسئولیتهای اجتماعی برای سالم سازی محیط کار به عنوان اولین و اصلی ترین راه استفاده از این بودجه ها معرفی شده و تاکید شده که باید در سال جدید میلادی در درجه اول فضاهای کاری برای حضور نیروها ایمن  شود و اعتماد نیروها به کارفرما و اعتماد آنها به ایمن بودن و سالم بودن فضای کاریشان از نظر ابتلا به ویروسهای مختلف از جمله کرونا تامین شود.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیبودجه مسئولیت اجتماعی در خدمت واکسیناسیون عمومی
مطلب بعدیسهم شرکتهای فناور در انجام مسئولیت اجتماعی در سال 2020
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید