بودجه مسئولیت اجتماعی در خدمت واکسیناسیون عمومی

بودجه مسئولیت اجتماعی در خدمت واکسن کرونا
واکسیناسیون مردم با استفاده از بودجه های بخش مسولیتهای اجتماعی شرکتها در هند

همه گیری کرونا روی ابعاد مختلف زندگی ما اثر گذاشته است و باید نحوه هزینه کردن منابع مالی مختلفی که در کشور وجود دارد هم متفاوت از سالهای قبل باشد.

یکی از منابع مالی بسیار مهم دولت در هر سال بودجه ای است که از طریق سهم مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در درآمد سالانه آنها تامین می شود. بودجه ای که امسال می تواند برای ایمن سازی کشور در برابر ویروس کرونا استفاده شود.

 طبق گزارش نشریه بیزینس تودی، شرکتهای بزرگ فعال در بازار هند به دولت پیشنهاد داده اند که بودجه ای که برای انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط آنها تخصیص داده می شود، صرف واکسیناسیون مردم و دسترسی رایگان مردم در بخش های دورافتاده کشور به واکسن کرونا شود. این خبر در شرایطی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم از سال ۲۰۱۴ میلادی انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتهای بزرگ در هند اجباری شده است.

واکسیناسیون مردم با استفاده از بودجه های بخش مسولیتهای اجتماعی شرکتها در هند

 شرکتها از دولت خواستند که در درجه اول به آنها اجازه استفاده از بودجه تخصیص داده شده به بخش مسئولیتهای اجتماعی برای واکسیناسیون کارمندانشان و خانواده های آنها را بدهند و مابقی بودجه برای واکسیناسیون به دولت داده شود.

قرار بر این است که انتخاب نوع واکسن کرونا که هر شرکت برای واکسیناسیون کارکنان و خانواده های آنها در نظر می گیرد، بر عهده شرکت باشد و شرکتهای تولید کننده واکسن به طور مستقیم برای فروش واکسن با آنها وارد مذاکره شوند.البته تنها واکسن هایی که مورد تایید وزارت بهداشت هند قرار می گیرند وارد این طرح می شود.

این پیشنهاد درشرایطی ارائه شده که دولت هند در اواخر سال ۲۰۲۰ رسما خبر از ضرورت واکسیناسیون حداقل ۳۰۰ میلیون نفر یعنی ۲۲ درصد از جمعیت کشور تا انتهای نیمه اول سال ۲۰۲۱ داده است. طرحی که هم برای دولت هزینه زیادی دارد و هم اجرای آن دشوار است.

در صورتی که قانون استفاده از بودجه مسئولیتهای اجتماعی شرکتها برای واکسیناسیون کارمندان تایید شود، چند پزشک برای واکسیناسیون کارکنان شرکتها و خانواده های آنها به ساختمان شرکت می روند و واکسیناسیون تحت نظارت وزارت بهداشت انجام می شود.در صورت تصویب این طرح تا انتهای سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۹۰۰ میلیون نفر از جمعیت هند واکسینه خواهند شد.

 این نشریه با اشاره به شرایط کرونایی و ضرورت همکاری کل سازمان ها و دستگاه های کشور برای تسریع روند واکسیناسیون مردم،از این پیشنهاد به عنوان بهترین راهکار در صرف بودجه مسئولیتهای اجتماعی شرکتها نام برده است.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مطلب قبلیداوود عابدی آملی؛ بنیانگذار گروه صنعتی تاژ
مطلب بعدیکرونا و مسئولیت اجتماعی شرکتها در کشور امارات
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید