گوگل؛ دوستدار محیط زیست

گوگل؛ دوستدار محیط زیست

از سال 2017، گوگل اولین شرکتی است که ۱۰۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می کند

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:یکی از شرکتهای فعال در عرصه انجام مسئولیتهای اجتماعی در دنیا شرکت گوگل است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ و در بحبوحه بحران مالی در دنیا هم به فعالیت در این عرصه پرداخت. گوگل برای مبارزه با تغییرات جوی سرمایه گذاریهای زیادی کرده و تلاش در جهت توسعه اقتصاد پایدار را همواره در دستور کار خود قرار داده است.

بررسی سیاستهای اجرا شده در این شرکت نشان می دهد در سال ۲۰۰۷، این شرکت امریکایی نامش را به عنوان اولین شرکتی ثبت کرد که کربن خنثی بود به این معنا که در فرایند فعالیت به همان اندازه که کربن در فضا منتشر می شد، سیاستهایی برای کاهش انتشار کربن در عرصه های دیگر را اجرا می کرد. شرکت گوگل سرمایه گذاری در تولید انرژی های پاک را نیز در دستور کار خود قرار داده و به تدریج سهم انرژی های پاک در تامین انرژی برق  مورد نیاز خود را افزایش داده است.

در سال ۲۰۲۰ گوگل ۵.۷۵ میلیارد دلار اوراق قرضه پایداری یا سبز منتشر کرد  که بیشترین اوراق قرضه سبز منتشر شده توسط یک شرکت در طول تاریخ است.

در سال ۲۰۱۷ ، گوگل اولین شرکتی بود که ۱۰۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از منابع احیا شدنی تامین می کرد و هم اکنون سه سال است که این شرکت در تامین انرژی برق خود کاملا از منابع احیا شدنی استفاده می کند.

 در سال ۲۰۲۰  این شرکت ۵.۷۵ میلیارد دلار اوراق قرضه پایداری یا سبز منتشر کرد  که بیشترین اوراق قرضه سبز منتشر شده توسط یک شرکت در طول تاریخ است.هدف از انتشار این اوراق، جذب منابع مالی برای اجرای پروژه های دوستدار محیط زیست و انجام طرح های اقتصادی و زیست محیطی مناسب برای نسل کنونی و نسلهای آینده دنیا است.

 شرکت گوگل در وب سایت رسمی خود هدف اصلی اش در فعالیت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی را این طور بیان کرده است:«ماموریت گوگل طبقه بندی اطلاعات در سطح جهان در زمینه سازی برای دسترسی همه مردم دنیا به این اطلاعات است.از طرف دیگر برای اینکه مسئولیت خود را در مقابل جامعه انجام دهیم، تلاش برای کاهش ردپای کربن شرکت در فرایند کار را در دستور کار قرار دادیم؛ ولی این تنها هدف ما نیست. ما تلاش می کنیم تا زمینه را برای رشد پایدار اقتصادی در کشورهای دنیا فراهم کنیم و با توسعه زیرساختهای انرژی های پاک و نیروگاه های فعال با انرژی های پاک، از انتشار کربن بکاهیم.»

گوگل در سالهای اخیر مبارزه با انتشار کربن را  به عنوان اصلی ترین فعالیت خود در عرصه مسئولیت اجتماعی معرفی کرده است و در مسیر تحقق این هدف گام بر می دارد.

مطلب قبلیمتهمان اصلی بحران تغییرات اقلیمی
مطلب بعدیمسئولیت اجتماعی شرکتها در حفاظت از محیط زیست
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید