دانش آموزان دبیرستانی، هدف اصلی مسئولیتهای اجتماعی

آموزش مسئولیت اجتماعی شرکتی در مدارس
لازمه ایجاد فرهنگ مسئولیت اجتماعی در جامعه، آموزش آن به دانش آموزان است. زیرا این گروه داده ها و اطلاعات را در ذهن نهادینه و در بزرگسالی آن را اجرا می کنند

در سالهای اخیر تاکید زیادی روی مساله مسئولیت اجتماعی شرکتها شده است و انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها به عنوان راهکاری برای افزایش درآمد این شرکتها و افزایش سودآوری آنها ذکر شده، ضمن اینکه کل جامعه می توانند از مزایای این افزایش درآمد برخوردار باشند.

 وب سایت سی اس آر در گزارشی نمی نویسد:«در سالهای اخیر تمرکز زیادی برای انجام مسئولیتهای اجتماعی در حوزه های مرتبط به محیط زیست و کاهش انتشار کربن انجام شده است و بخش آموزش در این زمینه با محدودیتهای زیادی روبرو است. به نظر می رسد بهتر است که سرمایه گذاری در حوزه آموزش هم افزایش پیدا کند و بهترین زمان برای آموزش هم در سالهای اولیه نوجوانی است که اطلاعات در ذهن افراد نهادینه می شود.»

باید در نظر داشت آموزش کلید رشد هر کشور است و انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در این زمینه می تواند منافع زیادی برای کشور داشته باشد.

وب سایت ام دی پ آی اخیرا مقاله ای در مورد چگونگی ایجاد فرهنگ مسئولیتهای اجتماعی شرکتی در جامعه منتشر کرده است . طبق این مقاله بهترین راه فرهنگ سازی در این زمینه، آموزش به دانش آموزان است. زیرا این گروه تمامی داده ها و اطلاعات را در ذهن خود نهادینه می کنند و در بزرگسالی آن را اجرا می کنند.

 طبق گزارش مذکور برای شروع آموزش در این زمینه، بهتر است وارد دبیرستان ها شد. دانش آموزان دبیرستانی  از نظر سطح آگاهی در وضعیتی قرار دارند که می توانند شرایط و مسایل مهم را درک کنند. به همین دلیل باید شرکتهای بزرگ به صورت دوره ای در دبیرستان ها حاضر شوند و با دادن اطلاعاتی در مورد مقوله مسئولیتهای اجتماعی و دلیل ضرورت اجرای این سیاست، نسل آینده را برای حضور فعال تر در این عرصه آماده کنند.

در این مقاله  آموزش در دبیرستان ها به معنای انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها در حوزه آموزش است . البته  انجام مسئولیتهای اجتماعی در حوزه آموزش ابعاد مختلفی دارد و آموزش به دانش آموزان دبیرستانی یکی از این ابعاد و شاید مهمترین بعد آن باشد.

 انجام مسئولیتهای اجتماعی در حوزه آموزش می تواند شامل تامین مالی برای ایجاد مدارس در مناطق محروم، ایجاد دوره های آموزش یا مهارت آموزی برای نیروی کار یا سرمایه گذاری در ارایه روش های نوین آموزشی و برخورداری از وسایل کمک آموزشی مدرن هم می شود. باید در نظر داشت آموزش کلید رشد هر کشور است و انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکتها در این زمینه می تواند منافع زیادی برای کشور داشته باشد.

منبع: پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها

مونا مشهدی رجبی

مطلب قبلیکفش تامز؛ شرکتی جوان با فعالیتی گسترده در حوزه مسئولیتهای اجتماعی
مطلب بعدیاستارباکس به پناهجویان کار می‌دهد
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید