آینده سبز؛ استراتژی تازه “مانگو”

0
2626
آینده سبز؛ استراتژی تازه مانگو

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:یکی از برندهای شناخته شده تولید پوشاک در دنیا شرکت اسپانیایی مانگو است. اخیرا رییس بخش مطالعات و انجام مسئولیتهای اجتماعی این شرکت اعلام کرد این شرکت درنظر دارد انجام مسئولیتهای اجتماعی خود را در سال جاری به حوزه پایداری اقتصادی و تلاش برای حفظ محیط زیست در کنار تجربه رشد اقتصادی در شرکت  اختصاص دهد.

 او در مصاحبه ای به نشریه جاست استایل اعلام کرد:« در طول سالهای کاری این شرکت، انجام مسئولیتهای اجتماعی همواره برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در جریان همه گیری کرونا و تجربه مشکلات زیاد در دنیا، اهمیت انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتهای بزرگ بیش از پیش روشن شد و حال ما در نظر داریم با اقتدار بیشتری پای در این مسیر بگذاریم.»

وی تاکید کرد برند مانگو در سال  جاری و سالهای آتی افزایش سطح شفافیت، مشارکت با شرکتهای تولید کننده محصولات پایدار و اعتماد به روند پایدار رشد اقتصادی را به عنوان اولین و اصلی ترین سیاست خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی برگزیده است. زیرا بر این باوریم ساخت آینده سبز اقتصادی و بازسازی بهتر اقتصاد در پسا کرونا مهمترین سیاستی است که دنیا باید در پیش بگیرد.

برند مانگو در سال  جاری و سالهای آتی افزایش سطح شفافیت، مشارکت با شرکتهای تولید کننده محصولات پایدار و اعتماد به روند پایدار رشد اقتصادی را به عنوان اولین و اصلی ترین سیاست خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی برگزیده است

برند مانگو که در سال ۱۹۸۴ میلادی در بارسلون اسپانیا راه اندازی شده است، سالانه ۱۸ هزار لباس و زیورآلات طراحی و تولید می کند و محصولاتش در ۱۱۰ کشور دنیا به فروش می رسد. اگر این شرکت برای تولید محصولات خود از مواد اولیه تولید شده در جریان تولید پایدار و محصولات دوستدار محیط زیست تولید کند و بستر را برای ایجاد امکان بازیافت این محصولات بعد از پایان دوره عمر مفید آنها فراهم کند، تغییر زیادی در دنیای پوشاک جهان اتفاق خواهد افتاد.

شرکت مانگو در وب سایت خود در مورد این استراتژی تازه در حوزه انجام مسئولیتهای اجتماعی می نویسد:« سرعت حرکت ما در این مسیر تازه بسیار بالا خواهد بود، زیرا ما بر این باوریم در دنیای آینده بدون توجه به محیط زیست و حفاظت از آن نمی توان کار و زندگی کرد.استراتژی تازه انجام مسئولیتهای اجتماعی شامل مجموعه ای از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت است که طرح اولیه آنها در جولای سال ۲۰۲۰ در شرکت تایید شد، ولی تصویب طرح های اجرایی آن به سال جاری موکول شد. ما در نظر داریم  از سال جاری از سیستم بسته بندی ۱۰۰ درصد پایدار استفاده کنیم، در تولید محصولاتمان از پنبه به عنوان یک ماده اولیه کاملا پایدار استفاده کنیم و  تا سال ۲۰۲۵ سهم ۵۰ درصدی پلی استر در تولید محصولات مانگو را از بین ببریم و پنبه را جایگزین آن کنیم.از سال جاری کاهش ۳۰ درصدی انتشار کربن در هر سال در دستور کار شرکت قرار دارد.»

مطلب قبلیهوندا و مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیکرونا و خطری بزرگ برای آینده هند
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید