هوندا و مسئولیت اجتماعی

1
2696
هوندا و مسئولیت اجتماعی

شرکت هوندا،یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی دنیا است . این شرکت ژاپنی، فعالیت گسترده ای در زمینه ایفای مسئولیت های اجتماعی خود در سطح جهان دارد.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:در این روزها شرکتهای بزرگ بیش از قبل در انجام مسلولیتهای اجتماعی فعال هستند و هدفشان این است که باری از دوش کشور و مردم جامعه خود بردارند. شرکت خودروسازی هوندا هم از این قاعده مستثنی نیست و در سالهای اخیر توانسته است انجام مسئولیتهای اجتماعی را به عنوان یک اصل در برنامه کار خود قرار دهد.اما سوال این است که این شرکت در چه حوزه هایی بیشتر فعالیت می کند و تا چه اندازه به فعالیت در عرصه مسئولیتهای اجتماعی متعهد است؟

شرکت خودروسازی هوندا یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی در کشور ژاپن است که محصولات آن در تمامی دنیا به فروش می رسد. این شرکت یکی از شرکتهای بسیار فعال در عرصه مسئولیتهای اجتماعی است و در وب سایت رسمی این شرکت هم اطلاعات زیادی در مورد مسئولیتهای اجتماعی این شرکت وجود دارد.

حفظ محیط زیست

بر اساس اعلام این شرکت، هوندا در چهار حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت می کند که اولین و اصلی ترین حوزه، حفظ محیط زیست و رشد پایدار اقتصادی است . این شرکت برای کاهش ردپای کربن خود برنامه ریزی های زیادی کرده است و از انرژی های پاک برای تامین نیاز واحدهای خودروسازی استفاده کرده است.در نتیجه تلاشهای هوندادر سالهای اخیر، این شرکت توانسته به عنوان یکی از برترین شرکت ها در این عرصه تبدیل شود.

توجه به تنوع نژادی در استخدام نیروی کار

دومین حوزه مهم برای انجام مسئولیت اجتماعی در شرکت هوندا  توجه به تنوع نژادی در استخدام نیروهای کار است. این تنوع در تمامی بخش های تولید، بازاریابی و حتی مدیریتی شرکت مشاهده می شود.

خدمات آموزشی

از دیگر حوزه های مهم انجام مسئولیتهای اجتماعی شرکت هوندا، می توان به ارایه خدمات آموزشی داوطلبانه اشاره کرد. این شرکت در ارایه خدمات آموزشی و مهارت آموزی به نیروی کار، کودکان و نوجوانان نقشی بسیار فعال دارد و تلاش می کند تا از این طریق در انتقال اطلاعات و آگاهی به جامعه نقش داشته باشد.

فعالیتهای داوطلبانه

از طرف دیگر حضور در فعالیتهای داوطلبانه برای کمک رسانی به مردم در مواقع بحرانی هم در دستور کار این شرکت است و این همکاری نه تنها در واحد مرکزی هوندا بلکه در تمامی واحدهای تولیدی این شرکت در سراسر دنیا اتفاق می افتد،چرا که به عنوان یک اصل مهم در دستور کار شرکت قرار دارد.

مطلب قبلیبخش خصوصی هند در خط اول مبارز ه با کرونا
مطلب بعدیآینده سبز؛ استراتژی تازه “مانگو”
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

یک دیدگاه

  1. سلام لطفا در نوشتن نظر های خود به موضوع های مهم مسئولیت اجتماعی شرکت ها خیلی مهم اشاره بفرمایید جملات شما در این حوزه ناقص و ناقض اهداف شرکت های مطرح شده است
    مثلا هوندا در خصوص رد پای کربن آن هم بر اساس اهداف این کار رو میکند نه بر مبنای فقط حدس و گمان و حس
    این موضوع بسیار مهم است که ما بدانیم عمل در این حوزه نیازمند تحقیق و پپززوهش و تعیین اهداف در راستای پایداری و توسعه و توسعه پایدار دارد در عمل به مفاهیم علمی

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید