کاهش سرمایه گذاری در بخش آموزش به دنبال موج تازه همه گیری در کرونا
کرونا و خطری بزرگ برای آینده هند

0
2804
کاهش سرمایه گذاری در بخش آموزش به دنبال موج تازه همه گیری در کرونا

در سال جاری سهم بودجه اختصاص پیدا کرده به بخش آموزش در مناطق فقیر و دور افتاده هند که به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکتها انجام می شد، نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این خطری بزرگ برای آینده هند است.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:هند در سال ۲۰۱۴ قانون اجباری بودن انجام مسئولیتهای اجتماعی را تصویب کرد و هر ساله شرکتها گزارشهای رسمی خود را در مورد میزان و نوع سرمایه گذاری در جامعه در اختیار دولت قرار می دهند. بررسی ها نشان داده است از آن سال تاکنون سیاستها و استراتژی های شرکتها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی تغییر کرده و اغلب  تغییرات هم همسو با سیاستهای دولتی بوده است.

در جریان کرونا به خصوص موج تازه همه گیری، سهم زیادی از بودجه های مسئولیتهای اجتماعی وارد حوزه بهداشت و مبارزه با کرونا شده و اخیرا هم دولت این کشور تاکید کرده که شرکتها می توانند در تامین تجهیزات اکسیژن، تجهیزات بیمارستانی و در نهایت ساخت بیمارستان های موقتی سرمایه گذاری کنند.

در این دوره بخش زیادی از شرکتها از بودجه مسئولیتهای اجتماعی خود برای تسریع واکسیناسیون به کارکنان و خانواده های آنها استفاده کرده اند و این امر باعث شده تا میزان سرمایه گذاری در حوزه های دیگر کاهش پیدا کند. مساله مهم دیگر این است که کاهش درآمد شرکتها در جریان همه گیری کرونا زمینه را برای کاهش بودجه های مرتبط با مسئولیتهای اجتماعی در شرکتها فراهم کرده و نوع هزینه کردن این بودجه ها را نیز تغییر داده است.

موج تازه همه گیری کرونا در هند  بسیاری  از شرکتهای بزرگ این کشور را با چالش روبرو کرده و سبب شده است تا اغلب شرکتها بودجه های مرتبط با انجام مسئولیتهای اجتماعی را به  بخش مبارزه با کرونا یا تامین واکسن و تجهیزات پزشکی اختصاص دهند و این امر سهم سرمایه گذاری در دیگر حوزه ها را با کاهش مواجه کرده است. 

نشریه فوربس ایندیا در گزارش اخیر خود به این تغییر اشاره کرده و می نویسد:« با وجود اینکه مبارزه با کرونا در هند در شرایط فعلی یک ضرورت است ولی باید به پسا کرونا هم نیم نگاهی داشت. در سال جاری سهم بودجه اختصاص پیدا کرده به بخش آموزش در مناطق فقیر و دور افتاده هند که به عنوان مسئولیت اجتماعی شرکتها انجام می شد، نسبت به سال ۲۰۱۹ میلادی ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این خطری بزرگ برای آینده هند است.

 از طرف دیگر بودجه مسئولیتهای اجتماعی  برای مهارت آموزی نیروی کار هم در سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ و در سال گذشته با افت ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل از آن همراه است. همین آمارها نشان می دهد،همه گیری کرونا باعث شده است تا سرمایه گذاری در حوزه آموزش و مهارت اموزی در این سالها کاهش پیدا کند، در حالیکه سرمایه گذاری در این حوزه برای تجربه رشد اقتصادی پایدار و مناسب در سالهای آتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مطلب قبلیآینده سبز؛ استراتژی تازه “مانگو”
مطلب بعدیمعرفی کتاب:پایداری شرکتی و مسئولیت اجتماعی
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید