شرکت های انگلیسی در سال 2022 برای استخدام در حوزه ESG آماده می شوند

شرکت های انگلیسی در سال 2022 برای استخدام در حوزه ESG آماده می شوند

بیش از 35000 فرصت شغلی در سال جاری ایجاد شده است و میزان تقاضا برای پست های ارشد در حال افزایش است. در سال 2021  تعداد بی سابقه ای از فرصت های شغلی بریتانیا با محوریت محیط زیست، اجتماع و حاکمیت شرکتی (ESG) ایجاد شده و انتظار می رود در سال آینده افزایش بیشتری نیز پیدا کند؛ زیرا شرکتها به دنبال نیروی کار با تمرکز بر پایداری هستند.

بر اساس آمار موسسه استخدامی رابرت والترز انگلستان، بیش از 35000 شغل جدید ESG در سال2021 ایجاد شده که تعداد متخصصان برای تصدی این پست ها را به بیش از  400000 نفر رسانده که نشان دهنده افزایش 7 درصدی نسبت به سال گذشته است.

در سالی که بریتانیا میزبان اجلاس محیط زیست Cop26 بود و تمرکز برحوزه ESG  بسیار زیاد بود و البته بریتانیا در این اجلاس متعهد شد که انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا سال 2050 به صفر برساند.علاوه بر این فشار مضاعفی بر شرکت‌های فهرست‌شده جهت شفاف‌تر کردن حقوق ، پرداخت ها و نمایندگی ها در سطح هیئت مدیره وجود دارد.

کریس پول، مدیر عامل رابرت والترز در بریتانیا، می‌گوید: “امروزه کسب‌وکارهای بریتانیایی بیشتر تحت نظارت هستند، زیرا فرآیندها، تامین‌کنندگان، مواد اولیه و سیاست‌ها اغلب تأثیر بیشتری بر اقدامات و تصمیمات مصرف‌کننده دارند تا محصول نهایی”.

او معتقد است: «از آنجایی که دولت‌ها برای دستیابی به اهداف زیست‌محیطی تلاش بسیاری می‌کنند و انتخاب مشتریان برای محصولات و خدمات آگاهانه اجتماعی روز به روز گسترده‌تر می‌شود،پرداختن به مقوله  ESG در سطح گسترده تر نه فقط برای سرمایه‌گذاری بلکه برای بقا حیاتی‌تر می‌شود.»

در واقع امسال تعداد نقش‌های مرتبط با ESG در سراسر بریتانیا به شدت افزایش یافته است و همچنان که سازمان‌ها تلاش می‌کنند تا اخلاقی‌تر، منصفانه‌تر و فراگیرتر عمل کنند، به رشد خود نیز ادامه خواهند داد.

افزایش تقاضا برای کارمندان بخش ESG در حالی رخ می دهد که بریتانیا با کمبود نیروی کار مواجه است. به گفته سازمان  ملی آمار بریتانیا ، در سه ماه منتهی به پایان سپتامبر نرخ بیکاری به 4.3 درصد کاهش یافته و مشاغل بدون تصدی  به 1.17 میلیون نفر در سه ماه منتهی به اکتبر رسیده است.

تنها در ماه اکتبر ارقام اولیه رکوردی حدود 1.3 میلیون شغل بلا تصدی را نشان می دهد که نشان دهنده تلاش شرکت ها برای استخدام کارمندان بیشتر است.

افزایش 19 درصدی در منابع انسانی، 18 درصدی در بازاریابی، 6 درصدی در تحقیقات و 3 درصدی در مشاغل قانونی نشان دهنده این است که افزایش مشاغل بلاتصدی در حوزه ESG در کلیه بخشها در حال گسترده تر شدن است.

تنها در مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR)، تعداد مشاغل خالی 54 درصد در مقایسه با سطوح قبل از همه گیری سال 2019 و 121 درصد نسبت به سال 2020 افزایش یافته است.

بیست و هشت درصد از مشاغل بلاتصدی در حوزه CSR اکنون شامل پست‌های ارشد می شود که نسبت به 7 درصد ثبت شده در سال 2019 افزایش قابل توجهی داشته و همچنین بخش کالاها و خدمات مصرفی بیشترین افزایش را به خود اختصاص داده اند.برخلاف اینکه برخی فکر می کردند که در یک بحران جهانی، اهداف ESG جزء اولین اهدافی است که تحت الشعاع این همه گیری جهانی قرار می گیرد؛ با این حال، بسیاری از شرکت‌ها تعهد خود را به ESG در طول همه‌گیری نه تنها ضعیف تر نکردند، بلکه تقویت نیز کرده اند.

همچنین این باور که مردم به دلیل رفتارهای اجتماعی آگاهانه تر، بیشتر به شغل و افزایش بدهی های دولتی اهمیت می دهند، نابجا به نظر می رسد.

در همین حال، نقش‌های مرتبط با تنوع و شمول (diversity & inclusion D&I) امسال 32 درصد نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری کووید 19 افزایش یافته است، به طوری که از هر 5 شغل بلا تصدی، یک شغل توسط بخش فناوری آگهی می‌شود و 40 درصد از تمام موقعیت‌ها، اکنون برای تصدی مشاغل ارشد در یک سازمان است.

این تغییر زمانی رخ داده که 62 درصد از متخصصان می گویند که پیشنهاد شغلی از سوی شرکتی که ابتکارات آن در زمینه D&I ضعیف عمل کرده باشد،رد خواهد شد.

همچنین با افزایش 87 درصدی مشاغل بلا تصدی در سال جاری از سال2020 تا حالا، تغییر قابل توجهی در حاکمیت شرکتی نیز رخ داده است و یک سوم این مشاغل برای پست های ارشد است. زیرا هزینه حاکمیت شرکتی در بریتانیا به 430 میلیون پوند (570 میلیون دلار) در سال افزایش یافته است.

دولت بریتانیا همچنین اشاره ای به برنامه‌های آینده جهت افزایش چشمگیر تعداد شرکت‌های مشمول استانداردهای حاکمیتی سخت‌گیرانه اشاره کرده است.در همین حال، سازمان رفتار مالی (Financial Conduct Authority) اخیراً از ارتباط با دولت برای بهبود بخشیدن به شفافیت و اختلاف داده ها، پرده برداری کرده است تا از این طریق بتواند خدمات و مقررات مالی بریتانیا را در خط مقدم ESG در سطح بین المللی قرار دهد.

کریس پول  می گوید: «در طول دهه گذشته، ما شاهد تغییرات قابل توجهی در رویکرد کسب‌وکارها نسبت به مسئولیت اجتماعی بوده‌ایم و همچنین در حوزه  ESG که به سرعت در فهرست اولویت‌ها قرار گرفته است.

ESG از منظر اشتغال زایی امری کلیدی است، زیرا ممکن است شرکت‌هایی که سابقه ضعیفی در این حوزه دارند، به شهرت شان  خدشه‌ وارد شود، این در حالی است  که عموما کارکنان تمایل کمتری به کار در شرکتی دارند که سابقه بدی در مباحثی مانند شکاف دستمزدی جنسیتی دارد.

به گفته کریس پول « در حال حاضر تقریباً همه سرمایه‌گذاران و سهامداران از چگونگی عملکرد ESG آگاه هستند و می‌خواهند نه تنها شاهد برنامه‌های کوتاه‌مدت باشند، بلکه می‌خواهند ببینند که چگونه یک مدل کسب‌وکار اصلی این مسائل را در بلندمدت ترکیب کرده  و با آن‌ برخورد می‌کند».

“کسب و کارهایی که در دستور کار خود مباحثی در حوزه ESG و روابط کار ندارند، برای یافتن سرمایه گذار از سوی حامیان باهوش، که نیاز به مدیریت این خطرات و ارتقای سطح انطباق دارند، با مشکل مواجه خواهند شد.”

توسطپایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها
منبعThe National
مطلب قبلیپنج روند پایداری در سال 2022 که باید بیشتر مراقب آنها بود
مطلب بعدیدخانیات، تهدیدی برای محیط زیست
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید