به وضعیت زیست محیطی مناطق محلی توجه کنیم

آلودگی زیست محیطی شرکتها

بوی بدی از کنار حصارهای بلند کارخانه ‌‌‌‌‌می‌آید و جوی کنار کارخانه آب تیره رنگی جاری است. همسایه ها شاکی اند اما ‌‌‌‌‌می‌گویند دیگر کاری از دست‌شان بر نمی‌آید. به بهداشت و محیط زیست شکایت کردیم اما کاری انجام ندادند.

یکی از همسایه‌ها ‌‌‌‌‌می‌گوید درست است که خیلی از بستگان و همسایه ها در اینجا در همین کارخانه کار ‌‌‌‌‌می‌کنند و اگر کارخانه تعطیل شود، همه بیکار می‌شوند اما این بوی بد را هم نمی‌شود تا ابد تحمل کرد. بارها قول داده اند که فکری به حال این بو بکنند اما تا به حال که قول شان عملی نشده است.

تجهیزات تصفیه فاضلاب این کارخانه درست کار نمی‌کند و یکی از همسایه‌ها ‌‌‌‌‌می‌گوید وقتی کارخانه کارش را شروع کرد تا مدتها مشکلی نداشتیم. همه چیز عادی بود و ما هم خیلی خوشحال بودیم که کارخانه باعث شده تعدادی از هم محلی‌ها صاحب شغل شده اند و زندگی‌شان بهتر شده است اما بعد از دو سه سال، وضعیت کم کم تغییر کرد و ما هم از روی ناچاری به این وضعیت عادت کرده‌ایم.

مسئولیت اجتماعی هر شرکتی این است که اول از همه فعالیت خود را به گونه‌ای سامان دهد که آلودگی محیط زیستی نداشته باشد و اگر مشکلی هم پیش بیاید، اولویت‌اش حل مشکل کارخانه و آسیب‌های احتمالی منطقه باشد.

به تازگی همین کارخانه اعلام کرده که مقادیری کمک در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌دهد. یکی از همسایگان می‌گوید همه باید به سیلزدگان کمک کنیم اما این کارخانه که به همسایگان خود توجهی ندارد چرا باید به جای رفع این بوی بد، پولش را در جای دیگری خرج کند؟ سئوالم این است که اولویت کارخانه چیست آیا کارخانه در قبال همسایه ها مسئولیتی ندارد؟

همسایه محلی کارخانه پرسش درستی مطرح کرده است. مسئولیت اجتماعی هر شرکتی این است که اول از همه فعالیت خود را به گونه‌ای سامان دهد که آلودگی محیط زیستی نداشته باشد و اگر مشکلی هم پیش بیاید، اولویت‌اش حل مشکل کارخانه و آسیب‌های احتمالی منطقه باشد.

شرکت‌های فعال در مناطق محلی، توجه ویژه‌ای به محل فعالیت خود دارند و معتقدند مسئولیت اجتماعی آنها ایجاب ‌‌‌‌‌می‌کند که همزمان در بهبود وضعیت زیست محیطی و اقتصادی منطقه بکوشند و مانع آسیب رسیدن نام و نشان شرکت‌شان شوند.

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در سطح جهانی
مطلب بعدیپویش ایران من یکصد مدرسه ساخت
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید