مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در سطح جهانی

مسئولیت اجتماعی شرکتهای بین المللی

شرکت‌های بزرگ در اجرای مسئولیت اجتماعی چه می‌کنند

وقتی شرکت‌ها بنیاد راه می‌اندازند، طرح‌ها و پروژه‌های اجتماعی انجام می‌دهند و در جمع‌آوری کمک‎های مالی شرکت می‌کنند، مسئولیت اجتماعی آنها دیده می‌شود. البته مسئولیت اجتماعی با توجه به اندازه و دامنه یک شرکت ارزیابی می‌شود. شرکت‌هایی که در سطح جهانی فعالیت می‌کنند اما محل استقرار دفاتر اصلی آنها در یک کشور ثروتمند است نیز باید مسئولیت اجتماعی را به کشورهای فقیر که در آن محصولات خود را تولید می کنند، گسترش دهند.

اما این بدان معنی نیست که شرکت های کوچک محلی مسئولیت اجتماعی خود را انجام نمی‌دهند وقتی یک شرکت کوچک محلی در اجرای در یک پروژه خاص درگیر است، به مسئولیت اجتماعی خود عمل می‌کند و حتی کمک مالی ناچیز برای پارک محلی در شهر محل استقرار هم می‌تواند به معنای این باشد که مسئولیت اجتماعی‌اش با موفقیت انجام شده است.

برای آشنایی با فعالیت های شرکت‌های فعال در زمینه مسئولیت اجتماعی دو نمونه جهانی معرفی شده اند.

ایکیا

IKEA یکی از بزرگترین شرکتهای مبلمان منزل در جهان است و از چند طریق به مسئولیت اجتماعی خود در زمینه مبارزه با فقر و شرایط زندگی عمل می‌کند. آنها به عنوان بخشی از یک برنامه گسترده چند کار را همزمان انجام می دهند.

بنیاد IKEA برای نظارت بر ابتکارات بین‎المللی مسئولیت اجتماعی در این شرکت راه‌اندازی شده است. از سال ۲۰۰۳ تاکنون، برای هر اسباب بازی که فروخته اند، ۱ یورو به Save the Children اهدا شده است ، و این شرکت از سال ۲۰۱۴متعهد شده است بیش از ۱۰۴ میلیون یورو به کمپین‌های هند، سریلانکا و سودان کمک کند. در سالهای اخیر، IKEA با همکاری آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، در برنامه استفاده از انرژی آسان و تجدید‌پذیر برای اردوگاه های پناهندگان در آسیا، آفریقا و خاورمیانه همکاری داشته است.

بوش

بوش به عنوان یک تولید کننده لوازم الکترونیکی چندین بنیاد خیریه را اداره می‌کند. معروف‌ترین آنها بنیاد رابرت بوش است که در زمینه های بهداشت، علم، جامعه، آموزش فعالیت می‎کند. این بنیاد بر حمایت از پروژه های خیریه متمرکز است.

بوش همچنین در سراسر دنیا بنیادهایی را هدف قرار داده است که هدف آنها بهبود کیفیت زندگی افرادی است که در مجاورت تأسیسات تولیدی زندگی می‌کنند. بنیاد Bosch هند برای بهبود مراقبت‌های پزشکی در فقیرترین مناطق هند به ویژه برای کودکان بیمار و زنان باردار، کار می‌کند.

انستیتو رابرت بوش در برزیل دارای چندین مؤسسه آموزشی است و  در برنامه مبارزه با فقر و سوء مصرف مواد مخدر همکاری دارد. بوش همچنین با هدف کاهش فقر و ایجاد فرصت های آموزشی بهتر، با موسسات و شرکت تولیدی خود در چین فعال است. به عنوان مثال، بوش با پرداخت شهریه ترم اول دانشگاه، از دانشجویان سال اول پشتیبانی می‌کند. بوش علاوه بر اجرای طرح‌های محلی، با تعدادی از بنیادهای فعال در سطح بین‌المللی در زمینه کمک به پناهندگان و کنترل بلایای طبیعی همکاری دارد.

مطلب قبلیارائه خدمات ساده و سر راست
مطلب بعدیبه وضعیت زیست محیطی مناطق محلی توجه کنیم
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید