تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر عملکرد مالی

0
3311
مسئولیت اجتماعی و تاثیر آن بر عملکرد مالی شرکتها

بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر عملکرد مالی شرکت ها با در نظر گرفتن نقش شهرت به عنوان متغیر میانجی(مطالعه موردی شرکت های صنعتی کوچک و متوسط در استان خوزستان)

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها:این پژوهش با هدف بررسی تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر عملکرد مالی شرکت ها با در نظر گرفتن نقش شهرت به عنوان متغیر میانجی(مطالعه موردی شرکت های صنعتی کوچک و متوسط در استان خوزستان) انجام شده است.

جامعه آماری این تحقیق مدیران کلیه شرکتهای صنعتی کوچک و متوسط استان خوزستان مستقر در شرکت های صنعتی استان بودند. در این پژوهش تعداد 100 مدیر از کل 160 مدیر شهرکهای صنعتی استان خوزستان،بصورت تصادفی انتخاب شدند. جهت سنجش این پژوهش، از پرسشنامه های استاندارد پرسشنامه عملکرد مالی قرانفله و همکاران( 2014 )، پرسشنامه مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها کارول ( 2010 )، پرسشنامه استاندارد شهرت سازمانی فومبران و ونریل( 200۳ )، استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها پس از بررسی توصیفی و تحلیل عامل تاییدی مرتبه استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان میدهد تنها بعد AMOS و SPSS اول ، از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای قانونی بر شهرت سازمانی تاثیر معنادار دارد و شهرت سازمانی نیز بر عملکرد مالی موثر است.

این پژوهش توسط سعید لندران اصفهانی و مسعود احمدی پور به انجام رسیده و در در پنجمین همایش بین المللی نوآوری و توسعه کسب وکار ارائه شده است.

مطلب قبلیمعرفی کتاب:پایداری شرکتی و مسئولیت اجتماعی
مطلب بعدیحمایت بانک ملی از تولید واکسن کرونا
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید