حفاظت از محیط زیست، اولویت اول شرکت GAP

0
3048
حفاظت از محیط زیست، اولویت شرکت GAP در انجام مسئولیتهای اجتماعی

یکی از شرکتهایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی بسیار فعال است شرکت GAP است که تولید انواع پوشاک و زیور آلات را بر عهده دارد و سالهاست که در بازار جهانی فعالیت می کند.

پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها: شرکت GAP که از سال ۱۹۶۹ میلادی  فعالیت خود را شروع کرده است، طی دو دهه اخیر حضور پر رنگی در عرصه انجام مسئولیتهای اجتماعی داشته است. اما سوال این است که این شرکت در چه زمینه ای فعالیت می کند؟

طبق گزارش منتشر شده توسط فوربس این شرکت آمریکایی  تلاش می کند تا ردپای خود را در محیط زیست کاهش دهد. شرکت GAP افزایش شفافیت در تولید محصولاتش را در دستور کار قرار داده و تاکید دارد که برای تولید محصولاتش از زنجیره عرضه پایدار استفاده می کند. حفاظت از گونه های در حال انقراض، کاهش مصرف انرژی و در نهایت استفاده از منابع انرژی احیا شدنی در زمره مسئولیتهای اجتماعی این شرکت است.

اصلاح الگوی مصرف

در وب سایت رسمی شرکت GAP آمده است:« تلاش برای اصلاح الگوی تولید پنبه در دنیا که اولین و اصلی ترین ماده اولیه مورد نیاز برای تولید محصولات ما است، باعث شده است تا مصرف آب در فرایند تولید پنبه ای که ما خریداری می کنیم کاهش زیادی پیدا کند. آمارها نشان می دهد در سال ۲۰۲۰ میزان مصرف آب در تولید مواد اولیه مورد نیاز صنعت ما نسبت به پانزده سال قبل۱۰۰ درصد کاهش داشته است. ما در نظر داریم تا سال ۲۰۲۵  تمام پنبه مورد نیاز خود را از منابع پایدار تامین کنیم.»

 این شرکت حفاظت از محیط زیست و تلاش برای کاهش مصرف آب را به عنوان یک اولویت در نظر گرفته است و تلاش می کند تا میزان انتشار کربن را تقلیل دهد. در نتیجه همین سیاستها است که نام این شرکت به عنوان برترین شرکتهای امریکایی فعال در حوزه مسئولیتهای اجتماعی ثبت شده است.

تولید انرژی های پاک

از طرف دیگر شرکت GAP به دنبال سرمایه گذاری در تولید انرژی های پاک و استفاده از آن برای تولید محصولات خود ، تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمامی انرژی مورد نیاز این شرکت با استفاده از منابع احیا شدنی تولید می شود و انتشار کربن در فرایند تولید محصولات GAP به صفر خواهد رسید.

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی و سودآوری
مطلب بعدیتفاوت مسئولیت اجتماعی شرکتها در ژاپن با سایر کشورها
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید