چرا افزایش سرمایه گذاری در حوزه مسئولیتهای اجتماعی باعث رشد سودآوری شرکت می شود؟
مسئولیت اجتماعی و سودآوری

0
3111
مسئولیت اجتماعی و سودآوری

در دنیای امروز شرکتها نمی توانند بدون فعالیت در حوزه مسئولیتهای اجتماعی موفقیت چندانی کسب کنند. زیرا استقبال مشتریان از محصولاتشان یا تمایل سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شرکت به عملکرد آنها در حوزه مسئولیت اجتماعی بستگی دارد.

 به گزارش پایگاه مسئولیت اجتماعی شرکتها به نقل از نشریه فوربس، انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها باعث می‌شود تا آنها بتوانند رابطه بهتری با مشتریان و سرمایه گذاران خود برقرار کنند و منافع زیادی را از محل این رابطه مثبت و سازنده، به دست بیاورند.

سودآوری

بر اساس این گزارش در دنیای امروز تمرکز یک شرکت بر کسب سود و رشد درآمد به خصوص در صورت بی توجهی به مسایل زیست محیطی و مشکلات اجتماعی، نمی تواند تضمین کننده بقای آنها باشد. آنها باید نشان دهند در مقابل جامعه ای که در آن کار می کنند مسول هستند و تلاش کنند تا کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند یا برای بهتر شدن اوضاع زندگی مردم سرمایه گذاری کنند.

مشتریان وفادار

 از طرف دیگر ارتباط مثبت و سازنده با مشتریان از طریق نشان دادن حسن نیت درعرصه مسئولیتهای اجتماعی سبب می شود تا مشتریان تمایل بیشتری برای پرداخت هزینه برای خرید محصولات شرکت داشته باشند.همین مساله رشد درآمد و سودآوری شرکت را به همراه می آورد.به همین دلیل است که در سالهای اخیر در مورد ارتباط مثبت بین انجام مسئولیتهای اجتماعی توسط شرکتها و نرخ رشد درآمد و سودآورد مقاله های زیادی ارایه شده است.

محبوبیت اجتماعی

شرکتهای فعال در حوزه مسئولیتهای اجتماعی محبوبیت بیشتری در جامعه به دست می آورند و افراد توانمند و ماهر تمایل بیشتری برای همکاری با آنها خواهند داشت. در این شرایط است که امکان استخدام بهترین و توانمندترین نیروهای کاری را خواهند داشت. به کار گیری  این نیروها به معنای افزایش راندمان کاری شرکت و افزایش میزان تولید به ازای هر واحد زمان و انرژی صرف شده در شرکت است که معیار مهمی در موفقیتهای آتی شرکت محسوب می شود.

جذب سرمایه گذاری

تاثیر انجام مسئولیتهای اجتماعی در جذب سرمایه هم غیر قابل اغماض است. مطالعات انجام شده توسط نشریه سی اس آر نشان می‌دهد ۶۱ درصد از سرمایه گذاران بزرگ برای سرمایه گذاری، شرکتهایی را انتخاب می کنند که بیشترین فعالیت را در حوزه مسئولیتهای اجتماعی دارند و تصویر بهتری از آنها در میان مردم وجود دارند.

در واقع  عملکرد مثبت و زیاد شرکتها در حوزه مسئولیتهای اجتماعی نمادی از آینده اقتصادی شرکت، میزان تقاضا برای محصولات شرکت و حتی میزان تمایل برای خرید سهام شرکت در صورت عرضه به بازار است و همه این فاکتورها می تواند نقش به‌سزایی در آینده اقتصادی شرکت بر جای بگذارد.

مطلب قبلیمسئولیت اجتماعی شرکتها در چین
مطلب بعدیحفاظت از محیط زیست، اولویت اول شرکت GAP
وب سایت csrir مجله آنلاین مسئولیت اجتماعی شرکتها است برای انتشار محتوای مرتبط با مسئولیت ها و وظایف شرکتها در ارتباط با رعایت اخلاق کسب و کار، توجه به کارکنان و مشتریان، رعایت مسائل زیست محیطی، و وظایف آنها در ارتباط با اجتماع. *استفاده از مطالب وب‌سایت با ذکر منبع و لینک مستقیم به مقاله وب‌سایت، مجاز است.

نظر دهید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید